کشف و ضبط پوشاک با پوست حیوانات وحشی در تهران

    کد خبر :669957

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از کشف و ضبط شال و کلاه تهیه شده از پوست جانوران وحشی در جریان بازرسی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست تهران از یک فروشگاه لباس خبر داد.

 

مسعود زندی با اعلام این خبر گفت: در جریان بازرسی نیروهای یگان محیط زیست تهران در پایان هفته گذشته از یک فروشگاه لباس در یکی از پاساژهای منطقه فردوسی، چهار شال و ۱۴ کلاه تهیه شده از پوست جانوران وحشی کشف و ضبط شد.

 

وی افزود: کلاه‌های کشف شده از پوست روباه معمولی، شاه روباه، سمور، خرگوش و یک گونه دیگر از نوعی سگ‌سانان است.

 

زندی با اشاره به اینکه اقلام ضبط شده جهت بررسی دقیق نوع گونه‌های جانوری در اختیار کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است، اظهار کرد: در این خصوص پرونده تخلف تشکیل و متخلف به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

 

رییس اداره محیط زیست شهر تهران خاطر نشان کرد: در این خصوص به‌طور معمول عده‌ای سودجو اقدام به قاچاق اجزای غیرمجاز حیوانات و تولید محصولات مختلف شامل یقه، شال، کلاه و پالتو می‌کنند و این تولیدات عموما در فروشگاه‌های مختلف به عنوان صنایع دستی به گردشگران و مسافران و مشتریان خاص با قیمت‌های گزاف عرضه می‌شود.

 

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید، حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران و حشی زنده یا کشته و یا اجزای آن‌ها جرم محسوب می شود و متخلف به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم می‌شود.

 

به گزارش ایسنا ،زندی در ادامه همچنین از کشف و ضبط سه اسلحه شکاری در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در یک هفته گذشته از شکارچیان غیر مجاز، خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت تهران این سلاح‌ها را قبل از شروع به شکار کشف و ضبط کردند.

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران وی در پایان با بیان اینکه برای متخلفان پرونده قانونی تشکیل شد، اظهار کرد: ماموران اجرایی همچنین درجریان گشت‌های خود چند تله زنده‌گیری کبک و دیگر پرندگان وحشی را از طبیعت جمع‌آوری کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید