سردار سلیمانی همچنان تیتر یک رسانه‌های خارجی است

  • کامنت
  • شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۱۰
    کد خبر :669913

خبر ترور و شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی، از روز جمعه تیتر یک بسیاری از خبرگزاری‌ها و نشریه‌های مهم سراسر جهان بوده و در روز شنبه هم این روند ادامه‌ داشته است.

 

پس از آنکه خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط سپاه پاسداران و رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران تایید شد، بخش اعظمی از رسانه‌های سراسر جهان به پوشش این خبر پرداختند و پس از گذشت یک روز از انتشار اخبار اولیه این حادثه، نام سرلشکر «قاسم سلیمانی» همچنان تیتر اول رسانه‌های بزرگ جهان باقی ماند.

 

گاردین بخش مجزایی را در صفحه اصلی وب‌سایت رسمی خود به این موضوع اختصاص داده است. این نشریه با انتشار مطالبی درباره واکنش مقامات آمریکایی به ترور سرلشکر «قاسم سلیمانی»‌ و آخرین اخبار مرتبط با این حادثه از جمله خبر تجمع جمعیت بزرگی از مردم در بغداد برای برگزاری مراسم ترحیم سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، به پوشش اخبار پرداخته است.

در این بین در کنار «گاردین»، رسانه‌ها و بسیاری از نشریات دیگر از جمله «رویترز»،‌ «‌واشنگتن پست»، «نیویورک تایمز»، «‌بی بی سی»، «تایم» و «‌وال استریت ژورنال» در قالب گزارش‌های مختلفی به اخبار شهادت سرلشکر قاسم سلیمانی و تحولات منطقه پرداخته‌اند.

 

«‌بلومبرگ» از جمله رسانه‌هایی است که به واکنش جمهوری اسلامی ایران در قبال شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که با عبارت «انتقام سخت» در فضای مجازی بین کاربران دست به دست می‌شود و عواقب ناشی از آن در خاورمیانه پرداخته است.

 

«دویچه وله» نیز در قالب گزارشی اختصاصی به نحوه پوشش خبر ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه‌های آلمان پرداخته است.

به گزارش ایسنا ،«لس آنجلس تایمز» از جمله نشریاتی است که با ارائه‌ی گزارشی درباره زندگی‌نامه سرلشکر «‌قاسم سلیمانی»‌، به تبعات شهادت او پرداخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید