عجیب ترین سرنوشت ها برای 14 اعدامی پای چوبه دار

    کد خبر :669100

۱۴ محکوم به قصاص در ۹ ماهه نخست سال جاری با رضایت اولیای دم در زندان جیرفت بخشیده شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ۹ ماهه‌ گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت و با همکاری دادستان و مقامات قضایی این شهرستان، ۱۴ مورد رضایت در خصوص محکومین به قصاص صورت گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان از زندان جیرفت بازدید کرد و به صورت چهره به چهره درخواست‌های مددجویان زندانی را مورد رسیدگی قرار دادند.

 

یدالله موحد در سومین روز سفر به جنوب استان کرمان و در پایان بازدید از زندان جیرفت اظهار داشت: خوشبختانه طی ۹ ماهه‌ گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت و با همکاری دادستان جیرفت و مقامات قضایی شهرستان، ۱۴ مورد رضایت در خصوص محکومین به قصاص صورت گرفته است که از این تعداد ۶ نفر آزاد و مابقی نیز در شرف آزادی هستند.

 

به گزارش رکنا ،رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته در کمیته صلح و سازش زندان، ۱۰۵ مورد توافق بین طرفین پرونده‌ها از طریق صلح وسازش ایجاد شده است که این امر موجب آزادی اکثر این افراد از زندان جیرفت شده است.

 

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد: شاهد کاهش ۱۲ درصدی ورودی به زندان جیرفت طی ۹ ماهه‌ سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم

 

موحد همچنین در خصوص عملکرد شورای حل اختلاف ویژه زندان در جنوب استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۲ فقره پرونده به این شورا‌ها ارجاع شده که تعداد ۲۹۲ مورد بین اصحاب دعوا سازش برقرار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید