هم‌زمان با ساخت ۱۸۸ سالن مدرن؛

آمار فروش بلیت‌ در گیشه‌های فرانسه در ۲۰۱۹ رکورد ۵۰ ساله زد

    کد خبر :668803

گیشه فروش فرانسه با فروش ۲۱۳ میلیون بلیت در سال ۲۰۱۹، بیشترین فروش در ۵۰ سال اخیر را ثبت کرد.

 

با وجود اینکه نت‌فلیکس و دیگر پلتفرم‌ها به رشد خود ادامه دادند، باکس آفیس سینمایی فرانسه با فروش ۲۱۳ میلیون بلیت در سال ۲۰۱۹ توانست یک رکورد ۵۰ ساله را بشکند و نشان دهد که رفتن به سالن‌های سینما و تماشای آنلاین سینما، می‌توانند در کنار هم وجود داشته باشند.

 

میزان بلیت‌فروشی فرانسه در سالی که گذشت ۶ درصد افزایش یافت و درآمد کل باکس‌آفیس در ۲۰۱۹ معادل ۱.۴ میلیارد یورو (۱.۵۷ میلیارد دلار) بود که کمی نسبت به سال قبل افزایش داشت.

 

با این حال فیلم‌های هالیوودی در صدر فروش قرار داشتند و با توجه به اینکه فروش ۵۹ درصد از تمام بلیت‌های فروخته شده در فرانسه در سال ۲۰۱۹ متعلق به این فیلم‌ها بود، توانستند یک رکورد ۱۰ ساله را بشکنند زیرا میزان کل بلیت‌های فروخته شده فیلم‌های هالیوودی ۱۲۵ میلیون بلیت بود.

 

دیزنی به تنهایی ۲۳.۴ درصد از بازار سینمای فرانسه را در دست داشت و «شیر شاه» در صدر لیست پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار گرفت. پنج فیلم دیگر دیزنی یعنی «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «یخ‌زده ۲»، «داستان اسباب بازی ۴»، «کاپیتان مارول» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» که هنوز هم در حال نمایش است در لیست ۱۰ فیلم برتر قرار گرفتند.

 

روی هم رفته ۹ فیلم از ۱۰ فیلم برتر در استودیوهای آمریکایی ساخته شده‌اند. غیر از بلاک‌باسترهای دیزنی، این فیلم‌ها شامل «جوکر» برادران وارنر، «چطور اژدهای‌تان را ترتیب کنید: دنیای مخفی» یونیورسال و «اسپایدرمن: دور از خانه» سونی پیکچرز در لیست قرار داشتند.

 

تنها فیلم فرانسوی موجود در میان ۱۰ فیلم برتر کمدی «عروسی‌های (بد) زنجیره‌ای ۲» ساخته فیلیپ دو شوورون بود که توانست ۶.۷ میلیون بلیت بفروشد. این فیلم که دنباله قسمت اول موفق همین فیلم است داستان یک زوج کاتولیک با ذهن‌های بسته و سه دختر آن‌ها را تعریف می‌کند که هر یک با مردانی با باورهای مذهبی متفاوت ازدواج کرده‌اند.

 

به گزارش مهر ،با وجود سونامی بلاک‌باسترهای هالیوودی، فیلم‌های فرانسوی توانستند روی هم رفته سهمی ۳۴.۶ درصدی از بازار را از آن خود کنند که هم‌راستا با آمار سال قبل بود. سال گذشته سه سال فرانسوی بیشتر در میان ۱۰ فیلم برتر حضور داشتند اما امسال ۱۶ فیلم فرانسوی هر یک بیش از یک میلیون بلیت فروختند که نسبت به ۱۰ فیلم پارسال آمار بهتری بود.

 

انجمن سالن‌های سینمای فرانسه گفت ۲۶۰ میلیون یورو (۲۹۲ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری انجام شده در سال ۲۰۱۹ برای ساخت ۱۸۸ سالن سینما و مولتی‌پلکس مدرن در سراسر کشور یکی از دلایل این رکوردشکنی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید