دومین روز تحصن مقابل سفارت آمریکا؛ شلیک گاز اشک‌آور به سوی معترضان عراقی

    کد خبر :668747

صدها نفر از مردم عراق که از روز گذشته در اعتراض به تجاوز هوایی آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی مقابل سفارت آمریکا تجمع کرده بودند، با وجود تشدید تدابیر امنیتی، برای دومین روز متوالی به تحصن خود ادامه دادند.

 

شماری از مردم عراق امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی برای نشان دادن اعتراض خود به حمله اخیر آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی،‌ راهی سفارت آمریکا شده‌اند.

 

به گزارش فارس، سفارت آمریکا دیروز سه‌شنبه (۳۱ دسامبر) شاهد تجمع صدها عراقی بود که بعد از تشییع شهدای حمله اخیر، خود را به مقابل سفارت رساندند و از تحصن باز مقابل این سفارتخانه خبر دادند.

 

جدیدترین اخبار مربوط به تجمع مردم عراق مقابل سفارت آمریکا در ادامه می آید:

 

– شماری از حاضران مقابل سفارت که از شب گذشته چادر زده‌اند، با وجود درخواست‌ نخست‌وزیر مبنی بر ترک این مکان، همچنان در اعتراض به حضور اشغالگران آمریکایی و محکومیت حمله آنها به الحشد الشعبی در این محل حضور دارند.

 

– خبرگزاری رسمی عراق (واع)، امروز با اشاره به تداوم تحصن معترضان عراقی مقابل سفارت آمریکا، از مجروح شدن شمار دیگری از حاضران در این تحصن به دلیل شلیک گازهای اشک آور از سوی این سفارتخانه خبر داد.

 

هنوز شمار مجروحان امروز مشخص نیست، اما اداره اطلاع رسانی سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای شمار مجروحان دیروز را ۶۲ نفر اعلام کرد و دلیل آن را تیراندازی و شلیک گلوله‌های گاز اشک‌آور و دودزا از سوی گارد حفاظت سفارت آمریکا دانست.

– پایگاه خبری «موازین نیوز» ، به نقل از یک منبع آگاه در سفارت آمریکا درباره وضعیت حاکم امروز بر این سفارتخانه نوشت: نیروهای مبارزه با تروریسم عراق وارد این منطقه شده‌‌اند و مقابل و اطراف سفارت در منطقه سبز، مستقر شده‌اند.

 

تصاویر منتشر شده نیز حاکی از ورود شماری از خودروهای زرهی نیروهای مبارزه با تروریسم در کنار خودروهای نظامی از نوع «هاموی» (HMMWV) به این منطقه است.

 

– شبکه سی ان ان (CNN) به نقل از مقام مسئول آمریکایی اعلام کرد که ارتش آمریکا دو بالگرد آپاچی برای قدرتنمایی به این مکان اعزام کرده و ارتش آمریکا نیز به منظور تامین امنیت این سفارتخانه، یک گروه کوچک از تفنگداران دریایی خود را از کویت به عراق اعزام می‌کند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با تایید این خبر نوشت که پنتاگون نزدیک به ۱۰۰ تفنگدار دریایی خود را به سفارت آمریکا در بغداد اعزام کرده است.

 

– خبرنگار اعزامی شبکه «العهد» نیز گزارش دارد که چادرهای معترضان همچنان در خیابان اصلی منتهی به سفارت آمریکا برپاست.

 

– کاروان‌های حمایت لجستیک در حمایت از تحصن‌کنندگان خود را به محل تحصن معترضان عراقی رساندند.

 

– بستن سفارت آمریکا و اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق، مهمترین مطالبات تحصن‌کنندگان است.

 

– نیروهای امنیتی عراق نیز برای تامین امنیت و بازرسی معترضانی که امروز به تحصن مقابل سفارت آمریکا می‌پیوندند، مستقر شده‌اند.

 

– خبرنگار العهد می‌گوید که هنوز هیچ نیروی آمریکایی مشاهده نشده که وارد این سفارتخانه شده باشد.

 

از دیروز صدها معترض عراقی در اعتراض حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید