افتتاح رسمی شبکه امیدبرای نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال

    کد خبر :66869

مهدی سالم مدیر شبکه امید با بیان اینکه مخاطبان این شبکه را افراد ۱۲ تا ۱۷ سال تشکیل می‌دهند گفت: وجود باشگاه امید بزرگترین تفاوت این شبکه با دیگر شبکه‌های تلویزیون است.

به گزارش پویا، نشست خبری افتتاح شبکه امید ظهر امروز در سازمان صدا و سیما برگزار شد. در این نشست رضا پورحسین قائم مقام سیما، مهدی سالم مدیر شبکه امید و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند و به بررسی ابعاد شبکه مختص نوجوانان پرداختند.

پورحسین با بیان اهمیت وجود شبکه مختص نوجوانان گفت: نوجوانان در مسیر تحول روانی، جسمی و هیجانی قرار دارند در این باره فرد از کودکی کنده می‌شود و میل دارد با او مانند یک جوان رفتار شود. روانشناسان نوجوانان را چند ظرفیتی می‌دانند چرا که این دوران بهترین زمان برای ایجاد آینده شغلی و تحصیلی برای او است. برهمین اساس اقتضاء‌می‌کرد که در رسانه ملی شبکه اختصاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف برای نظام رسمی تربیتی حاضر که به دوره نوجوانی اهمیت نمی‌دهد گفت: مقام معظم رهبری در دو سال قبل و در حضور کارگزاران آموزش و پرورش بر روی حرکت رسانه‌ای برای نوجوانان تاکید کردند. لذا از همان زمان فضاها برای ایجاد شبکه مخصوص جوانان آغاز شد. قصد بر این است که در این شبکه از همه قالب‌ها و ساختارهای تلویزیونی از انیمیشن گرفته تا پلاتو و مستند و غیره برنامه‌ریزی شود.

صالح نیز با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای ایجاد شبکه‌ای برای نوجوانان گفت: مقصود ما از نوجوان افراد 12 تا 18 سال هستند که در این سن در حال حاضر شبکه امید 5 میلیون و 300 هزار نفر مخاطب مستقیم دارد.

مدیر شبکه امید با بیان برخی محتویات نوجوانی مانند تغییر ذائقه افراد و یا علاقه به مسئولیت‌پذیری گفت: افراد در سن نوجوانی بسیار پرسشگر می‌شوند و متاسفانه ما در کشور تا به امروز نتوانسته‌ایم پاسخ این پرسشگری را به نفع مطلوبی برای آنها عرضه کنیم. برخی نگاه‌ها در کشور مثل هیجان دوره نوجوانی با ابزاری به اسم کنکور کنترل شود، اما ما در برنامه‌هایی که برای شبکه امید در نظر گرفته‌ایم به تمامی مهارتهای زندگی که فرد در آینده به آنها احتیاج دارد می‌پردازیم. حتی ما به مهارتهای اقتصادی هم فکر کرده‌ایم.

سالم مهمترین بحث این شبکه را آینده‌ساز بودن نوجوانان امروز دانست و گفت: اگر در این زمینه کارمان را بتوانیم درست انجام دهیم آینده کشور را ساخته‌ایم.

وی بزرگترین تفاوت شبکه امید با دیگر شبکه‌ها را باشگاه امید عنوان کرد و در این باره گفت: ما قصد داریم اکثر کارهای شبکه امید به دست نوجوانان انجام شود. از فیلمبرداری گرفته تا نویسندگی، بازیگری و فیلم‌سازی بر عهده خود نوجوانان قرار خواهد گرفت.

سالم افتتاح رسمی شبکه را پنجشنبه این هفته و مقارن با ولادت امام رضا(ع) اعلام کرد و گفت: در روز جمعه نیز با حضور نوجوانان مراسمی ویژه برای شروع کار شبکه در نظر گرفته شده است.

این مدیر تلویزیونی برنامه‌های تولیدی شبکه امید را پس از افتتاح آن روزی 6 ساعت و نیم عنوان کرد و گفت:‌برای شبکه تعداد سریال جدید در دستور کار داریم و قرار است تا پایان سال کار ساخت 4 سریال را آغاز کنیم.

سالم در مورد فراگیری فضای مجازی و تاثیر آن بر مخاطبان گفت: ما حتما باید جایی محصولات خود را عرضه کنیم که مخاطبان در آن حضور داشته باشند بنابراین تولیدات ما با نگاه فضای سایبری تولیدات خود را می‌سازیم و از بین آنان محصولاتی را که برای پخش در تلویزیون مناسب هستند در شبکه امید به نمایش درمی‌آوریم. همچنین همه تلاشمان را خواهیم کرد تا تبلیغات در این شبکه متناسب با مخاطبان آن باشد.

مدیر شبکه امید در مورد نوع مواجهه این شبکه با بلوغ زودرس نوجوانان گفت: حجم افسارگسیخته اطلاعات موجب شده هویت نوجوانی گم شود بچه‌های ما امروز سوالات خود را منابعی می‌گیرند که گاهی منابع صادقی نیست.

مدیر هویت بصری شبکه امید فرد دیگری بود که در مورد کارهای جدید این شبکه صحبت کرد.

وی دسته‌بندی هویتی این شبکه را متناسب با دوران نوجوانی عنوان کرد و گفت: مخاطبان نوجوان دوست ندارند سن‌شان پایین انگاشته شود همچنین ما در این بسته‌بندی هویت جنسی مخاطب را نیز به رسمیت شناخته‌ای چرا که سن نوجوانی هنگام بلوغ فرد است. و نکته دیگری که در بسته‌بندی هویت بشری وجود دارد نگاه همدلی ما با این موضوع است چرا که ما تا امروز همواره عقلی با نوجوانان صحبت کرده‌ایم نه با همدلی.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید