ورق برگشت/ حمله به لانه جاسوسی در عراق/ آمریکا اولین ضربه را در بغداد خورد

    کد خبر :668351

گروه سیاسی بازتاب: جنایت آمریکا در حمله به پایگاه‌های مقاومت مردمی که بساط داعش را جمع کرده بودند، خبطی بزرگ بود و دوباره، شیطان بزرگ را به کانون اعتراض مردم عراق برگرداند.

 

شامگاه یکشنبه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به حشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) هدف حمله قرار گرفت. وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع حشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است.

 

نیویورک‌تایمز امروز نوشت «حمله آمریکا به حشد الشعبی، عراقی‌ها را متحد کرد.» این روزنامه درباره تشدید مخالفت‌ها با حضور نظامی واشنگتن در عراق هشدار داد.

 

محسن میلانی از عناصر ضدانقلاب در گفتگو با BBC گفت: «حمله آمریکا به عراق باعث شد تمام سیاستی که عربستان و واشنگتن در چند ماه گذشته داشتند برای اینکه عراقی‌ها را علیه ایران سوق دهند، به‌طرف آمریکا بازگردند و این به معنی این است که شیعیان یکپارچه‌تر می‌شوند. این خدمتی بزرگ به ایران بود.»

 

دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی نیز روز دوشنبه درباره حمله به مقر حشد شعبی در القائم واقع در غرب الأنبار بیانیه‌ای صادر کرد و در آن حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی در القائم واقع در غرب عراق را محکوم کرد. این بیانیه از دولت عراق خواسته که تلاش کند کشور به میدانی برای تسویه‌حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و دخالت دیگران تبدیل نشود.‎

 

تشییع شهدای بسیج مردمی، امروز به مقابل جاسوس خانه آمریکا کشیده شده و معترضان در حال برافراشتن چادرها هستند. گفته می‌شود برخی کارکنان، سفارت را تخلیه کرده‌اند.

 

خون شهدای بسیج مردمی که در جنایت اخیر نظامیان تروریست آمریکا جان فدا کردند، ورق تحولات را برگردانده است. هم‌زمان، تظاهرات ضدآمریکایی در شهرهای مختلف عراق و آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل شدت گرفته است.

 

پیام کاری که امروز مردم عراق کردند، این است: «دوران بزن‌دررو گذشته است و زدی ضربتی حقارت نوش کن.»

 

اما اعتراض امروز مردم عزادار عراق که به آتش زدن پرچم و حمله به سفارت آمریکا انجامیده، نظامیان تروریست و جنایتکار پنتاگون را از انتقام بسیج مردمی عراق معاف نمی‌کند.

 

مردم عراق به‌جای خود و رزمندگان عراقی هم جای خود. آمریکا امروز فقط ضربت اول را چشید و تحقیر شد اما احتمالاً ضربات کاری‌تر و تحقیرآمیزتر، فراتر از بغداد درراه است.

 

محمد ایمانی دراین‌باره چنین می‌نویسد: «این‌گونه نیست که تروریست‌های آمریکایی، جنایت کنند و دزدانه بگریزند. این تصاویر و ویدئوهای هجوم مردم عراق به لانه جاسوسی شیطان بزرگ، به شکل رگباری مخابره و در سراسر دنیا دست‌به‌دست می‌شود.

آمریکا گریبانش گیر است. یکایک ملت‌ها در دنیا به‌تدریج یقین می‌کنند که سفارت آمریکا کانون بسیاری از خیانت‌ها و جنایت‌ها در حق آن‌هاست.

ملت‌های بسیاری، امروز شادمان‌اند و نوکران آمریکا، عزادار. این شادی و آن عزا مستدام باد.»

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید