ویدئوی جنجالی نوید ابراهیمی و چهار همسرش/ این‌گونه تصاویر به‌مانند قهقهه‌ی جوکر بسیار غم‌انگیزند

    کد خبر :668325

گروه اجتماعی بازتاب: ویدئویی از چندهمسری یک روحانی به نام «نوید ابراهیمی» متولد 1369 که هم‌زمان چهار همسر دارد از دو روز پیش به‌صورت گسترده‌ای در رسانه‌های اجتماعی و رسمی منعکس و بازنشر شده است. این ویدئو به‌شدت موردنقد و نظر مخاطبان قرارگرفته است.

 

ابراهیمی می‌گوید که درآمد ماهیانه‌اش حدود 3 میلیون تومان است و تأکید دارد که مجموع هزینه‌هایش برای ازدواج‌ها از 10 میلیون تومان فراتر نرفته. زنانی که به عقد دائم او درآمده‌اند تحصیلات دانشگاهی تا مقطع فوق‌لیسانس هم دارند و 2 همسرش حدود ۱۰ سال از این فرد بزرگ‌تر هستند. موضوعی که به گفته ابراهیمی نشان‌دهنده این موضوع است که او از روی هوا و هوس مبادرت به این ازدواج‌ها نکرده و تنها دغدغه‌اش کمک به «زنان مجرد و فرزند آوری برای اسلام» است.

 

البته این ویدئو پیرامون چندهمسری، تازگی ندارد و مدت‌ها است در فضای مجازی به تبلیغی چندهمسری پرداخته می‌شود. چندی پیش پیرو انتساب برخی دیدگاه‌ها و تعبیرات در موضوع «چندهمسری مردان» به رهبر انقلاب، نگاه و فتوای ایشان به این موضوع منتشر شد؛ که به‌طور خلاصه به این شرح است: ازآنجاکه در جامعه و کشور ما ازدواج مجدد مردان غالباً به ضرر استحکام خانواده و موجب تضعیف محبت زوجین و گاه فروپاشی خانواده است، نگاه معظم له به آن خوش‌بینانه و مثبت نیست و ازاین‌روست که این جمله در بیان ایشان تکرار شده است که: «خدا یکی و محبت یکی و یار یکی»

 

 

فرهاد قنبری نیز به‌عنوان یک مخالف، می‌نویسد: وضعیت جوکر در حالت استیصال (قهقهه و خنده بلند) را بسیاری از قربانیان در زندگی خود تجربه می‌کنند. رقصیدن فردی که قرار است سپیدم دم به جوخه اعدام سپرده شود یا شجاعت زائدالوصف سربازان و بردگان ردیف اول در جنگ‌ها در روم باستان… در تمامی این موارد قربانی به این مسئله آگاه است که هیچ راه گریزی از موقعیت پیش‌آمده ندارد و به این دلیل تصمیم می‌گیرد که با شادی و قهقهه و رقص نقش خود را بپذیرد و آزار کمتری حس کند.

 

تصاویر همسران این مرد با چهره‌ای خندان در مقابل دوربین چیزی شبیه قهقهه‌ای جوکر را به خاطر می‌آورد وگرنه کدام انسان محترمی می‌تواند در رابطه‌ای که هیچ ارزشی برای کرامت و فردیت او قائل نشده، احساس رضایت و خرسندی داشته باشد؟

 

اکثر زنانی که می‌پذیرند همسر دوم و سوم و. فردی باشند اغلب از خانواده‌های فقیر و کم‌سواد جامعه هستند که تحت‌فشارهای اقتصادی یا فشارهای سیستمی (انگ ترشیدگی و زشتی و.) حاضر به پذیرش چنین شرایطی می‌شوند و گاهی هم برای کم کردن فشار ناشی از این خشونت لبخندی بر لب می‌آورند…

 

این‌گونه تصاویر به‌مانند قهقهه‌ای جوکر بسیار غم‌انگیزند…

 

انتهای پیام/#

3
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:
    موافقم ۴

    از کجا فهمیدی این زنان از زندگی خود راضی نیستند
    خودشون میگن راضی هستیم چون حکم الهی است همانگونه یک پدر و مادر و برادر غیرتی با خوشحالی عروسی دختر و خواهرشان را جشن میگیرن چون خدا گفته این دختر به این پسر محرم شده است و غیرت معنا ندارد

  2. بیم دهنده گفت:
    موافقم ۴

    غم انگیز قلب کافر توه…

  3. ز گفت:
    موافقم ۳

    ادم اعصابش خورد میشه .شایدم مرد رو دوسش ندارند فقط بخاطر اسلام ازدواج کردند! وگرنه ادم باید بیمارباشه چهار همسر بگیره. پنجمی وششمی رو کی ان شاءالله؟! شرم اوره اقای نوید ابراهیمی.نفرین پشت سرت نیار خودت خوشبخت باشی کافیه زنان علاقه ای به همچین کاری رو ندارن ک شمااصرار داری.ترجیح میدن مجرد بمونن تاچندهمسری. کاش زنان اینجور مردها میگفتن ماهم به اقا حس نداریم فقط برای اسلام مجبور شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید