امشب از شبکه چهار سیما؛

جشن تولد تلویزیونی مشهورترین نویسنده علمی‌تخیلی پخش می‌شود

    کد خبر :667945

برنامه تلویزیونی چرخ امروز با موضوع آیزاک آسیموف و ادبیات علمی‌تخیلی از آنتن شبکه چهار پخش می‌شود.

 

برنامه تلویزیونی چرخ امروز دوشنبه ۹ دی با موضوع صدسالگی تولد آیزاک آسیموف نویسنده مطرح ادبیات علمی‌تخیلی از آنتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

 

در این برنامه محمدحسین‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با محمد قصاع، مترجم و پژوهشگر و سعید سیمرغ، مترجم کتاب‌های علمی-تخیلی درباره آثار آسیموف گفت‌وگو خواهد کرد.

 

آیزاک آسیموف یکی از مهم‌ترین نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی قرن بیستم میلادی است. آسیموف نخستین رمان خود با نام «شن در آسمان» را تا سال ۱۹۵۰ میلادی (یعنی در ۳۰ سالگی) چاپ نکرد. در سال ۱۹۶۹ میلادی او صدمین کتاب خود را به چاپ رساند و تا قبل از مرگ موفق شده ۵۰۰ عنوان کتاب را به رشته تحریر دربیاورد که البته برخی از آنها ویرایش آثار نویسندگان دیگر است اما اغلب‌شان رمان، کتاب‌های غیرتخیلی و داستان‌های کوتاه بوده‌اند.

 

به گزارش مهر ،او افتخارات زیادی را هم به خاطر آثار فاخر خود دریافت کرد که از آنها می‌توان به جایزه استاد بزرگی نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی آمریکا اشاره کرد. مهم‌ترین آثار آسیموف در مجموعه کتاب «بنیاد» دیده می‌شود. سه کتاب اول این مجموعه در سال ۱۹۶۶ تنها جایزه Hugo را به‌عنوان بهترین مجموعه تاریخ به خود اختصاص دادند. از مجموعه کتاب‌های مشهور دیگر او می‌توان به «امپراطوری کهکشانی» و «ربات‌ها» اشاره کرد.

 

گزارشی از جزییات کار یک دامپزشک بخش دیگری از هفتاد و دومین قسمت برنامه «چرخ» خواهد بود. مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

 

این برنامه تلویزیونی امشب دوشنبه ۹ دی از ساعت ۱۹ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید