«ترانه‌های پدری» برای کودکان است نه درباره آنان

    کد خبر :667944

محمدمهدی رسولی اولین فیلم سینمایی خود را با محوریت کودکان می‌سازد.

 

فیلمنامه «ترانه‌های پدری» به نویسندگی محمدمهدی رسولی پروانه ساخت گرفت.

 

«محمدمهدی رسولی» منتقد ادبی و هنرمند، اولین فیلمنامه بلند سینمایی خود را با عنوان «ترانه‌های پدری» به نگارش درآورده است و حالا با تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی قرار است این فیلمنامه را به تصویر بکشد.

 

رسولی در ابتدا درباره اولین فیلم خود گفت: «ترانه‌های پدری» در گونه سینمای کودک است اما نکته مهم آن این است که این فیلم برای کودک است نه درباره کودک. متأسفانه در این سال‌‌ها برای سینمای کودک کار زیاد ساخته شده است اما درباره کودک محسوب نمی‌شود. این در حالی است که سابقه سینمای کودک ما عموماً درباره کودک است. این نکته را می‌توان به تعبیری انحراف نُرم تلقی کرد که در سینمای کودک ایران رخ داده است. موضوع این است که با این نگاه در مجموع نه برای کودک و نه برای سینمای کودک اتفاق خوبی نیفتاده است.

 

وی درباره فضای فیلم گفت: در این داستان سعی کردم فضا و جهان موجود برای کودک خلق شود و با تخیلات و ذهنیات و جهان ذهنی کودک ساخته شود. فیلم داستان بسیار ساده‌ای دارد که در آن قهرمان فیلم، داستان پسر ساده‌ای است که جهانی پر از تخیل و رویا دارد.

 

معتقدم که در ساخت این فیلم با زمینه سختی روبرو خواهیم بود چرا که در این سال‌ها برای سینمای کودک اتفاقات خوبی نیافتاده است؛ سینمای کودک ما در این زمینه به شدت فقیر است و برای همین به نظرم رسید که باید اتفاقاً در همین زمینه کاری را تولید کرد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه فیلمنامه این کار اقتباسی نیست افزود که 6 بار تا به حال آن را بازنویسی کرده است که حتی تا هنگام گرفتن اولین پلان آن را باز مورد بررسی و مطالعه قرار خواهد داد تا درون‌مایه اثر از استحکام لازم برخوردار باشد و بتواند خوب داستان بگوید، جذابیت ایجاد کند و فرم خوبی داشته باشد.

 

این هنرمند نقاش در ادامه گفت: داستان در شهری حاشیه‌ای اتفاق می‌افتد که باید با توجه به این موضوع فضای لوکیشن‌ها و مکان با فضای داستان و جهان آن حتماً هماهنگ باشد که از این نظر کار دشواری را خواهیم داشت.

 

به گزارش تسنیم ،وی درباره انتخاب بازیگران فیلم گفت که اگرچه استفاده از نابازیگر از نظر گیشه شاید لطماتی داشته باشد اما از نظر مالی شرایط بهتری را خواهیم داشت علاوه بر آنکه سعی و علاقه من بر این است که از بازیگر دیده شده استفاده نکنم.

 

رسولی در پایان درباره زمان مراحل ساخت بیان کرد: با توجه به سکانس‌هایی که در مدرسه باید گرفته شود، قبل از تعطیلی مدارس باید فیلمبرداری کلید بخورد بنابراین مراحل پیش‌تولید فیلم قبل از پایان سال تمام خواهد شد و فیلمبرداری نیز بعد از عید نوروز کلید خواهد خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید