«ایمجین» کیا وارد بازار می‌شود(عکس)

  • خودرو
  • دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱
    کد خبر :667616

کیا قصد دارد در طراحی جدید خود ظاهری متفاوت را خلق کند که در نگاه اول با هیچ یک از بخش‌های خودرویی سازگاری ندارد. با این وجود ظاهر فعلی مدل مفهومی “کیا”، یادآور ظاهر کراس‌اوور- کوپه‌های موجود در بازار است.

 

“کیا” در نمایشگاه خودرویی ژنو، مدل مفهومی “ایمجین” را برای خودروهای سبک الکتریکی آینده خود ارائه کرد و اینک مقامات این شرکت از ارائه نسخه تولیدی این خودرو با شکل و شمایل مدل مفهومی خبر می‌دهند.

 

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از “اتواکسپرس”، کیا قصد دارد در طراحی جدید خود ظاهری متفاوت را خلق کند که در نگاه اول با هیچ یک از بخش‌های خودرویی سازگاری ندارد. با این وجود ظاهر فعلی مدل مفهومی “کیا”، یادآور ظاهر کراس‌اوور- کوپه‌های موجود در بازار است.

 

لوک دونکرفولک، مدیر ارشد بخش طراحی کیا در این خصوص گفت: ما فرآیند اولیه تولید این خودروها را آغاز کرده‌ایم و شما به زودی نتایج آن را خواهید دید. با این حال وی از زمان دقیق تولید یا فروش این خودروها سخنی به میان نیاورد.

 

وی افزود: هیچ فرآیند غیر ممکنی در خصوص ایجاد یک خودرو با فرمت کانسپت در مسیر تولید وجود ندارد.

 

این مقام ارشد کیا تشریح کرد: در راستای تولید این خودرو، برخی از مسائل مرتبط با هزینه‌ باید مورد تائید مقامات ارشد این کارخانه قرار بگیرد.

 

برخی از عناصر نمونه مفهومی “ایمجین” مانند درهای خودکشی و نوارهای LED بین چراغ‌ها در نسخه تولیدی حذف خواهد شد.

 

از طرفی فضای داخلی مدل مفهومی و ساخت آن در نسخه تولیدی نیز سخت خواهد بود. یکی از سختی‌های این بخش به کار بردن 21 صفحه نمایش با کیفیت در چند تکه روی داشبورد نسخه تولیدی “ایمجین” به شمار می‌آید.

 

کیا با استفاده از صفحه نمایش‌هایش فضایی نورانی و ساده را برای داخل کابین رقم زده است.

 

در حالیکه فضای داخلی این خودرو در نسخه مفهومی، تحت تاثیر نور صفحه نمایش‌هایی مانند صفحه نمایش تلفن هوشمند است، فضای بیرونی از یک منبع نوری متمایز و منحصر به فرد در جلوی خودرو بهره می‌برد. علاوه بر این طراحان کیا از صفحه و شیشه براق برای سقف و شیشه جلو بهره برده‌اند.

 

قرار است از پلت‌فرم این خودرو، برای تمامی خودروهای سبک و الکتریکی هیوندای و کیا تا سال 2020 استفاده شود. با این وجود این دو برند هیچ اطلاعات دیگری را در خصوص زیرساخت جدیدشان ارائه نکرده‌اند.

 

در نوامبر سال 2018، دونکرفولک جایگزین پیتر شرایر شد تا رهبری تمامی عملیات‌های طراحی در گروه صنعتی هیوندای موتورز را بر عهده گیرد. این ارتقاء وی را مسئول طراحی تمامی محصولات هیوندای، کیا و جنسیس کرد. وی پیش از این در طراحی خودروهای لامبورگینی مانند “مورسیه لاگو” مشارکت داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید