اطلاعات ۲.۴ میلیون مشتری محصولات اینترنت اشیا افشا شد

    کد خبر :667331

سهل انگاری در زمینه حفاظت از سرورهای یک شرکت مشهور تولیدکننده ابزار و محصولات اینترنت اشیا منجر به ناامنی ده‌ها محصول تولیدی این شرکت شد.

 

شرکت امریکایی Wyze افشای اطلاعات ذخیره شده بر روی سرورهای خود را تأیید کرده است. این شرکت به علت تولید و عرضه محصولات هوشمند ارزان قیمت مانند دوربین‌های امنیتی، لامپ‌های هوشمند، قفل‌های درب هوشمند و برخی حسگرهای مبتنی بر اینترنت اشیا مشتریان فراوانی دارد.

 

افشای اطلاعات سرورهای Wyze باعث دسترسی به داده‌های ۲.۴ میلیون نفر از مشتریان این شرکت شده که محصولات مختلف آن را خریداری کرده‌اند. نکته جالب اینکه علت این مساله بی دقتی کارکنان این شرکت بوده و هیچ حمله هکری به Wyze انجام نشده است.

 

Wyze اعلام کرده برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه تغییراتی را در سازوکار دسترسی به داده‌های خصوصی کاربران ایجاد می‌کند. افشای داده‌های یادشده در تاریخ چهارم دسامبر و به دنبال بی دقتی یکی از کارکنان Wyze رخ داده است. اولین بار یک شرکت امنیتی به نام Twelve Security از این موضوع مطلع شد و آن را اعلام کرد.

 

از جمله اطلاعاتی که بدین علت افشا شده می‌توان به آدرس‌های ایمیل، شناسه‌های کاربری افراد در زمان استفاده از دوربین‌های امنیتی این شرکت، شناسه‌های هویتی شبکه‌های وای – فای کاربران و غیره اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید