بررسی عدم اجرای صحیح طرح حمایت معیشتی توسط مجلس

    کد خبر :666642

عضو فراکسیون ولایی مجلس از تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ از سوی جمعی از نمایندگان مجلس درباره ضعف عملکرد دولت در اجرای صحیح طرح حمایت معیشتی خبر داد.

 

سید محمدجواد ابطحی در گفتگو با مهر، از تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ از سوی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ضعف عملکرد دولت در اجرای صحیح طرح حمایت معیشتی خبر داد.

 

وی ادامه داد: دولت وعده داده بود که همه منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را در قالب طرح حمایت معیشتی به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت کند، اما تاکنون به این وعده خود عمل نکرده است.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مردم مشمول طرح حمایت معیشتی نشده‌اند که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این مسئله مد نظر قرار گرفته و با متخلفان برخورد شود.

 

ابطحی تاکید کرد: ما این موضوع را به طور دقیق بررسی می‌کنیم چرا که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین جز درآمد عمومی کشور است و قطعاً باید مشخص شود که دولت این درآمد را در چه جاهایی هزینه کرده است.

 

گفتنی است، بر اساس ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور، وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

 

کمیسیون مربوطه حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. همچنین چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد، موضوع برای رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید