جان بسیاری از ایرانیان در گرو تحریم‌های دارویی آمریکا

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
    کد خبر :666317

ای بی سی نیوز در گزارشی به بررسی مشکلات موجود بر سر راه تامین دارو در ایران پرداخت.

 

به نقل از ای بی سی نیوز، تحریم‌های آمریکا دسترسی به داروهای خاص در ایران را به شدت کاهش داده است و بیماران خاص با کمبود دارو مواجه شده‌اند.

 

این در حالی است که کالاهای بشردوستانه از تحریم‌ها معاف هستند اما تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو در ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا در معاملات خود با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند.

به گزارش ایلنا،داروهای هسته‌ای که برای اسکن تشخیص بیماری‌های سرطانی الزامی است، به دلیل استفاده ایران از انرژی اتمی مورد تحریم‌های آمریکا قرار گرفته و جان بسیاری از ایرانیان را در معرض خطر قرار داده است.

 

رییس شرکت پارس ایزوتوپ سازنده داروهای هسته‌ای گفت: همه ما از شنیدن این خبر که شرکت ما در فهرست تحریم قرار گرفته است، غافلگیر شدیم. فعالیت‌های ما تنها برای اهداف پزشکی است. سالانه حدود هشتصد هزار ایرانی از محصولات ما استفاده می‌کنند.

 

با بازگشت تحریم‌های آمریکا مشکلات تأمین دارو و تأخیر تامین مواد اولیه مورد استفاده در تهیه داروهای هسته‌ای بسیار پیچیده شده است، زیرا این مواد به طور معمول عمر بسیار کمی دارند و انتقال آنان باید بسیار سریع صورت بگیرد تحریم‌ها اکنون بر تامین داروها تاثیر شدیدی گذاشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید