تبدیل تحریم‌ها به فرصت در مترو تهران

    کد خبر :665591
تبدیل تحریم‌ها به فرصت در مترو تهران

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مترو توانسته‌ایم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: ساخت خانه‌های 25 متری در پایتخت نیازمند اقدامات کارشناسی است.

 

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه مولوی در خط 7 اظهار داشت: افتتاح این ایستگاه امروز بر اساس قولی که پیش از این داده بودم انجام گرفت و راه‌اندازی ایستگاه مولوی نقش بسیاری می‌تواند در کاهش ترافیک به ویژه در بخش جنوبی بازار که محل استقرار پارچه‌فروشان و پرده‌فروشان است داشته باشد.

 

وی افزود: از ویژگی‌های این ایستگاه هواکش‌های کاملاً ایرانی آن است که در شرایط تحریم ساخته شده و این نشان می‌دهد که می‌تواند تحریم را به فرصت تبدیل کنیم.

 

حناچی ادامه داد: سرفاصله حرکت قطارها در این ایستگاه 10 دقیقه است که امروز دو رام قطار نیز به مجموعه قطارهای آن اضافه شده و تلاش می‌کنیم در آینده کاهش بیشتر سرفاصله حرکت را داشته باشیم.

 

شهردار تهران در مورد آلودگی هوا در پایتخت و تعطیلی مدارس ناشی از آن گفت: این موضوع از جمله راه‌حل‌های کوتاه‌مدت است و قطعاً می‌تواند تأثیراتی را به همراه داشته باشد ولی باید توجه داشت که استفاده از سوخت مازوت و گازوئیل آلایندگی آن از خودروها بیشتر است.

 

وی بیان داشت: امروز پیرو قول قبلی از مجموعه 78 واگن دو رام قطار در این خط بهره‌برداری کردیم که 4 رام قطار دیگر نیز به زودی به چرخه مترو اضافه می‌شود.

 

حناچی اعلام کرد: ایستگاه مترو مولوی دارای راه مسیر سبز است به طوری که از طریق این مسیر ورودی و خروجی اضطراری در نظر گرفته شده و تحت عنوان راه سبز به بهره‌برداری رسید.

 

شهردار تهران در مورد جزئیات جلسه با معاون اول رئیس جمهور و سهم دستگاه‌ها در مقابله با ‌آلودگی هوا اظهار داشت: درصدی در این زمینه تعیین نشده ولی 14 دستگاه در کیفیت هوای تهران نقش دارند که نقش شهرداری از همه کمتر است ولی با این وجود ما پیگیر هستیم که با افزایش تعداد واگن و افزوده شدن اتوبوس شهری سهم بیشتری را ایفا کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع آلاینده در پایتخت ناشی از آلاینده‌های خارج از تهران و حریم آن بوده و معمولاً صنایع بزرگ و نیروگاه‌ها میزان سوخت بالایی دارند.

 

حناچی در پاسخ به این پرسش که چرا طرح حذف شده زوج و فرد در روزهای آلوده اجرایی می‌شود و این موضوع سبب سردرگمی شهروندان خواهد شد گفت: در شرایط اضطرار چندان نمی‌توانیم بر اساس قواعد قبلی و موارد مصوب عمل کنیم به طور طبیعی دیگر طرح زوج و فرد نداریم ولی در شرایط اضطرار آن را اجرایی می‌کنیم.

 

به گزارش فارس،شهردار تهران در مورد سهم حمل‌ونقل عمومی از بودجه 99 گفت: بودجه در این زمینه قطعی نشده ولی سهمی از طریق اوراق مشارکت در نظر گرفته شده است که دیروز نیز در کمیسیون عمران بحث آن پیش آمد.

 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا علی‌رغم خریدن دوربین با پول مردم کد جریمه برای آن تخصیص نیافته و این مسأله سبب بروز مشکلات شده است، گفت: ما هیچ بازی در این زمینه نداریم فضا کاملاً بر اساس همکاری است البته این مشکل کار کارشناسی می‌طلبد و به نظرم نباید به فضای مطبوعاتی می‌کشید و باید به این نکته توجه داشت که اداره شهر تنها بر اساس همکاری امکانپذیر است.

 

حناچی در مورد خبر ساخت خانه‌های 25 متری در پایتخت گفت: این موضوع نیاز به بحث کارشناسی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید