ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کنترل پسماندسوزی

    کد خبر :665554
ضرورت همکاری دستگاه‌ها برای کنترل پسماندسوزی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با تأکید بر اینکه دستگاه‌هایی که برای کنترل پسماندسوزی مسئولیت مستقیم دارند باید به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنند،‌ گفت: به تکالیفی که قانون هوای پاک برای دستگاه‌های مختلف تعیین کرده است باید عمل شود و دستگاه‌ها این قانون را اجرا کنند تا بتوانیم مشکل آلودگی هوا را حل کنیم.

 

زهره عبادتی  ضمن بیان اینکه هرچه اطلاع رسانی وسیع‌تر باشد و ادارات دیگر مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های واحدهای صنعتی بیشتر با محیط زیست هماهنگ‌ باشند و مصوبات کارگروه اضطرار را جدی‌تر بگیرند آلودگی هوا کمتر رخ می‌دهد، گفت: در موضوع پسماندسوزی از دستگاه‌هایی که مسئولیت مستقیم در این زمینه دارند مانند شهرداری‌ها،‌ بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انتظار داریم پای کار باشند و این مشکل را کم کنند.

 

وی تصریح کرد: مشکلات بسیار حاد شهرستان ری در آلودگی هوا بحث پسماندسوزی است چراکه به مقادیر زیادی مواد آلاینده را وارد محیط می کند.

 

عبادتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در یک ماه اخیر از ابتدای آذر ماه که بحث شرایط سکون جوی و تجمع آْلاینده‌ها شروع شد حدود ۲۰۰ مورد پایش داشتیم. گشت‌های شبانه را بیشتر فعال کردیم،‌۱۰ شب گشت شب داشتیم و گشت‌های روزانه هم به صورت مستمر حتی در روزهای تعطیل هم عمدتا برقرار بود.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان تهران اظهار کرد: در این شرایط از چهارشنبه (۲۷ آذر ماه) هم گشت شبانه و هم گشت روزانه داشته‌ایم و این گشت‌ها تا پایان آلودگی هوا ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد:‌ براساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا و وظایف ذاتی و سازمانی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری واحدهای بتنی که فعالیت‌شان باید متوقف می‌شد را پایش کردیم و برای ۱۵ واحد فعال اخطاریه صادر و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کردیم.

 

عبادتی افزود: دو واحد آسفالت و ۹ واحد تولید قیر را پایش کردیم که واحدهای قیر در دو مرحله پایش شدند و مشکلی نداشتند. پنج واحد شن و ماسه نیز مورد پایش قرار گرفتند که مشخص شد آن‌ها فعال نیستند.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری همچنین اظهار کرد: شرکت «سیمان تهران» را به‌صورت شبانه‌روزی پایش و از استفاده این شرکت از سوخت «مازوت» جلوگیری کردیم. هم‌اکنون «سیمان تهران» با استفاده از سوخت گاز طبیعی فعالیت می‌کند. دو روز گذشته (۳۰ آذر ماه) نیز فعالیت یکی از واحدهای این شرکت را به دلیل قابل مشاهده بودن خروجی دودکش آن متوقف کردیم.

 

وی اضافه کرد: به پنج واحد تولید گچ نیز اخطاریه ابلاغ و فعالیت آن‌ها را متوقف کردیم.

 

عبادتی ضمن اشاره به اینکه شهرک صنعتی «شمس‌آباد» به دلیل وجود واحدهای ریخته‌گری در آن مورد پایش قرار گرفته‌ است، گفت: دو واحد آلاینده در«شمس آباد» وجود داشت که با ابلاغ اخطاریه فعالیت آن‌ها متوقف شد همچنین مجتمع‌های صنفی- خدماتی را پایش کردیم.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: طی یک ماه اخیر از اول آذر ماه حدود ۲۳ مورد پسماندسوزی را با همکاری آتش‌نشانی با سازمان حفاظت محیط زیست اطفا شده است.

 

عبادتی همچنین با اشاره به اینکه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری طی ماه گذشته ۲۵ اخطاریه صادر کرده است، گفت:‌ ۱۹ مورد از آن‌ها در پنج روز گذشته بنابر شرایط اضطرار در زمینه آلاینده‌ها صادر شده‌ است.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: واحدهایی که فعال بودند و براساس مصوبه فعالیت آن‌ها باید متوقف می شد مانند واحدهای بتنی اخطاریه دریافت کردند و فعالیت خود را متوقف کردند.

 

وی همچنین گفت: با شهرداری این شهرستان مکاتبه داشتیم تا از فعالیت‌های عمرانی جلوگیری و بر پایانه‌های حمل و نقل عمومی و خودروهای دودزا نظارت کند تا بتوانیم با اجرای مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا را کاهش دهیم.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری افزود: طی یک ماه اخیر تنها دوواحد بازیافت پلاستیک پلمب شدند چراکه فاضلاب آن‌ها مشکل داشت علاوه بر پسماندسوزی می‌کردند. در زمینه مقابله با آلودگی هوا بیشتر اخطاریه توقف فعالیت صادر کردیم و واحدهای تولیدی و صنعتی با اداره حفاظت محیط زیست همکاری و پس از دریافت اخطاریه فعالیت خود را متوقف کردند.

 

عبادتی در پایان گفت: بیشتر این اخطاریه‌ها را واحدهای ریخته‌گری و تولید گچ و بتن که فعال بودند، دریافت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید