یک مسئول عنوان کرد:

۳۰ درصد تاکسی های یاسوج فرسوده هستند

    کد خبر :665375
۳۰ درصد تاکسی های یاسوج فرسوده هستند

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد تاکسی های این شهر فرسوده و از رده خارج هستند.

 

«ضرغام خلقی پور»  با بیان اینکه در مجموع ۲۶۳۹ دستگاه تاکسی در سطح شهریاسوج خدمات‌ دهی می‌کنند، افزود: از این تعداد ۱۰۳۹ دستگاه تاکسی زرد، حدود ۶۰۰ تاکسی موقت و حدود هزار دستگاه تاکسی آژانس، بی‌سیم و غیره در این شهر کار جابجایی مردم را انجام می‌دهند که بعضی وقت‌ها تعداد آژانس‌ها و بی‌سیم‌ها کاهش یا افزایش دارند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد تاکسی های زرد شهر یاسوج فرسوده و از رده خارج هستند،اظهار کرد: از نیمه دوم سال ۹۷ تاکنون نتوانسته‌ایم هیچ یک از تاکسی های زرد این شهر را تعویض کنیم، چرا که این مساله هم به ما ابلاغ نشد و هم قیمت خودرو برای ما ارسال نشد و دراین زمینه مشکل جدی داریم.

 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: انتظار داریم تسهیلات کم بهره برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده این شهر اختصاص یابد چرا که این قشر با مشکلات جدی مالی مواجه هستند و لوازم یدکی و مصرفی خودرو نیز گران شده است.

 

‌خلقی پور با بیان اینکه تاکسی های زرد، تاکسی های موقت و بی‌سیم در خصوص سهمیه بندی بنزین همکاری خوبی داشته‌اند، تصریح کرد: انتظار می‌رفت تاکسی های آژانس و بی‌سیم خودسرانه کرایه را افزایش ندهند اما متاسفانه در برخی موارد تخلفاتی نیز مشاهده شده است و در این زمینه گزارشاتی دریافت کرده ایم و پس از بررسی طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

 

وی ادامه داد: مردم می‌توانند گزارشات و شکایات خود را در خصوص گرفتن کرایه اضافه و افزایش خودسرانه کرایه از سوی تاکسی های زرد، آژانس‌ها و بی‌سیم‌ها از طریق تلفن ۰۷۴۳۳۳۴۷۲۹۸ گزارش دهند.

 

پلمپ برخی تاکسی تلفنی‌های یاسوج

 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج عنوان کرد: به مردم توصیه می‌شود حتما پول خرد همراه داشته باشند و کرایه اضافه ندهند البته تاکنون تخلف خاصی از سوی تاکسی‌های زرد نداشته‌ایم و یا تخلفی جزیی بوده،اما تاکسی های تلفنی و بی‌سیم تخلفاتی داشته‌اند که به آنها تذکراتی داده شده و در برخی از موارد رانندگان رعایت کردند که براساس گزارشات مردمی برخی از تاکسی تلفنی‌های شهر یاسوج پلمپ شدند.

 

خلقی پور تصریح کرد: پس از سهمیه بندی بنزین با حدود ۴۰ دستگاه تاکسی متخلف برخورد قانونی صورت گرفته است مردم توجه داشته باشند که ما متولی تاکسی‌های شخصی نیستیم.

 

وی تاکید کرد: تاکسی‌های پلاک شخصی فاقد آرم و علامت از مردم کرایه اضافی می‌گیرند، به قانون تمکین نمی‌کنند و برخی خطوط شهر از جمله چنارستان،سروک و بخشی از سرآبتاوه را قرق کرده اند و اجازه نمی‌دهند که تاکسی های آرم‌دار و عمومی در آن خطوط فعالیتی داشته باشند که موضوع را بصورت کتبی به فرمانداری و مراجع قانونی اعلام کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید