معاون بیمه سازمان بیمه سلامت اعلام کرد:

ایجاد بانک قواعد بیمه‌گری در سازمان بیمه سلامت ایران

    کد خبر :665078

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بانک قواعد بیمه‌گری آماده و در اختیار سامانه‌های وزارت بهداشت و سایر مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است.

 

کوروش فرزین با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از طریق ۴ سامانه به جمعیت روستایی خدمات درمانی ارائه می‌شود، افزود: اکنون پرونده نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت ساکن روستا در سامانه سیب تشکیل شده است. همچنین سامانه ناب در استان گلستان، سامانه سینا در استان خراسان رضوی و سامانه جدید پارسا در استان مازندران از دیگر سامانه‌هایی است که وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک و دریافت خدمات درمانی برای تمام افرادی که تحت پوشش پزشک خانواده هستند، ایجاد کرده است.

 

معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: وجود سامانه‌ها و زیرساخت‌های الکترونیک از الزامات کشور است. در صورتی که وزارت بهداشت اقداماتی همچون طرح‌های پیشگیری را در دستور کار قرار دهد طبیعتا لازم است برای کنترل بیماری‌ها و غربالگری اطلاعات پایه در دسترس سازمانهای بیمه گر قرار گیرد.

 

وی گفت: در پرونده الکترونیک سلامت که از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است، سازمان‌های بیمه‌گر و مراکز ارائه دهنده خدمت موظف هستند که علاوه بر وارد کردن اطلاعات، به قواعد و خدمات پرونده متصل شوند. با این اقدام تمام خدمات و آزمایشات را می‌توان به طورهدفمند و هوشمند پیگیری کرد.

 

فرزین درادامه با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت طبق قانون برنامه موظف است که بانک جامع اطلاعات بیمه شدگان کشور را راه اندازی کند، افزود: تمام اقدامات لازم انجام شده و تا پایان سال اطلاعات تمام بیمه‌شدگان کشور در این بانک تجمیع خواهد شد. براین اساس استعلام ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان از این طریق صورت خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: ما در سازمان بیمه سلامت به ۴ بانک اصلی از جمله بانک اطلاعات بیمه‌شدگان، بانک مراکز طرف قرارداد، بانک قیمت خدمات و بانک قواعد بیمه‌گری نیاز داریم. در حال حاضر بانک قواعد بیمه‌گری آماده شده و در اختیار سامانه‌های وزارت بهداشت و سایر مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است و همچنین تمام قراردادها در بانک اطلاعاتی تجمیع شده که در تلاشیم تا تمام این اقدامات در یک سامانه قرار گرفته و از آن در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به بیمه‌شدگان استفاده شود.

 

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به پروژه استحقاق سنجی در جهت ارائه خدمات هوشمند اشاره کرد و گفت: استحقاق سنجی به این معناست که چه کسی، چه خدمتی را کجا و با چه قیمتی دریافت کند که لازمه این اقدام این است که مراکز درمانی به بانک‌های اطلاعاتی متصل شوند.

 

فرزین ادامه داد: حذف دفترچه بدون اجرای پروزه استحقاق سنجی محقق نمی‌شود.در واقع با حذف دفترچه بیمه‌شدگان تنها با ارائه کد ملی می‌توانند تمام خدماتشان را از مراکز طرف قرارداد دریافت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید