رئیس سازمان ملی استاندارد: کیک‌های آلوده در تهران مشاهده نشده است

    کد خبر :665002

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیک‌های آلوده در تهران مشاهده نشده است.

 

نیره پیروزبخت در نشست خبری امروز با اشاره به انتشار خبر توزیع کیک‌های آلوده در شهر‌های مختلف که در آن قرص‌های دارویی قرار داده شده بود افزود: نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهد که هیج هدفی جز تشویش اذهان عمومی و ناامنی در صنایع غذایی، در این موضوع وجود نداشته است.

 

وی با بیان اینکه پس از انتشار اخبار مربوط به کیک‌های آلوده، بررسی‌ها و نمونه برداری‌هایی در سطح بازار کل کشور صورت گرفت گفت: اینکه این قرص‌ها در فرآیند تولید داخل کیک‌ها قرار داده شده باشد، ممکن نیست.

 

پیروزبخت به بازرسی از بازار‌های شهرستان‌ها و استان‌های مختلف از سوی سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و افزود: دو هزار و 360 مورد بازرسی از زمان انتشار خبر تاکنون در این زمینه انجام شده است.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه، در اکثر بازرسی‌ها مشکلی وجود نداشته و موردی در خصوص کیک‌های آلوده مشاهده نشده گفت: فقط دو مورد یکی در زنجان و دیگری در شهرستان گنبدکاووس و هر دو مورد در بوفه مدرسه، کیک آلوده مشاهده شد که موارد، گزارش و به دستگاه‌های ذیربط ارسال گردید.

 

پیروزبخت تصریح کرد: نمی‌توان این دو مورد را به همه مواد غذایی تسریع داد.

 

وی گفت: این گونه اخبار و اقدامات هم برای صنعت غذایی و هم بر صادرات اثر می‌گذارد که با عاملان این اقدام، برخورد مقتضی خواهد شد.

 

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص نوع قرص‌های استفاده شده در این کیک‌ها افزود: به علت این که این قرص‌ها از نوع دارویی بودند و نه مخدر و روان گردان، بررسی آن بر عهده وزارت بهداشت است.

 

* کم فروشی 215 نازل بنزین در سراسر کشور

 

رئیس سازمان ملی استاندارد از کم فروشی 215 نازل بنزین در جایگاه‌های سراسر کشور در آبان امسال خبر داد.

 

پیروز بخت افزود: در آبان امسال 5100 مورد نازل جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفت و از این میان 215 مورد به علت کم فروشی مردود اعلام و پلمپ شد.

 

وی با اشاره به بازرسی از 4978 نازل جایگاه‌ها در کل کشور در آذر امسال گفت: از این تعداد 163 مورد به علت کم فروشی مردود و پلمپ شد.

 

به گزارش تسنیم ،پیروز بخت با بیان اینکه کمیت و کیفیت سوخت بعد از افزایش قیمت آن از نگرانی‌های سازمان استاندارد است، گفت: در یک هفته گذشته، هزار نمونه از نازل‌ها بازرسی شد که 35 مورد به علت کم فروشی مردود و پلمپ شد.

 

وی افزود: این کم فروشی به علت وجود هوا، داخل نازل بود.

 

* بنزین داخلی، مشکلی از نظر استاندارد ندارد

 

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بنزین واقعا از نظر استاندارد مشکلی ندارد.

 

پیروز بخت افزود، در یک ماه اخیر، نمونه برداری‌هایی شده که نتایج آن هنوز اعلام نشده است.

 

وی با بیان اینکه در فصل سرما و گرما آزمایشات لازم بر روی سوخت انجام می‌شود گفت: جای نگرانی در بنزین وجود ندارد و مشکلاتی از نظر گوگرد و بنزن و مواد آلاینده هوا وجود ندارد.

 

وی گفت: بنزین یورو 4 و 5 دارای استاندارد لازم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید