در راستای تامین امنیت غذایی انجام شد؛

ورود بنیاد مستضعفان به خودکفایی تولید گوشت قرمز

    کد خبر :664988
ورود بنیاد مستضعفان به خودکفایی تولید گوشت قرمز

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان برخی از اقدامات این هلدینگ برای تولید سالانه ۲۶ هزار تن گوشت قرمز به منظور کاهش واردات گوشت قرمز و تنظیم بازار آن را تشریح کرد.

 

عظیم رجائی با اشاره به مسئولیت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد برای کمک به تامین امنیت غذایی در کشور گفت: با توجه به کمبود سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور، امروز تولید گوشت قرمز یکی از مهمترین اقدامات در حوزه محصولات کشاورزی و غذایی است و بنیاد مستضعفان نیز اقدامات خوبی را از سال گذشته در این حوزه آغاز کرده است.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال با انجام طرح آمیخته گری موفق شدیم ضمن ارتقای سطح ژنتیکی گله، به صنعت تولید گوشت نیز وارد شویم که این دستاورد ضمن افزایش بهره وری در تولید شیر، موجب تولید گوشت با کیفیت بالا می‌شود.

 

به گفته رجایی این طرح باعث شده تا راندمان ضریب رشد روزانه گوساله‌ها نیز به عدد ۱.۶ کیلوگرم برسد.

 

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان تاکید کرد: ادامه این روند در آینده نه چندان دور موجب می‌شود تا بخش محسوسی از نیاز کشور به گوشت، بدون نیاز به واردات دام و با اتکا به ظرفیت داخلی برطرف شود.

 

رجایی در ادامه گفت: امید داریم با توسعه این اقدامات و افزایش بهره وری بخش کشاورزی و دامپروری کشور و با استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی، بزودی شاهد خودکفایی کشور در تولید گوشت قرمز باشیم.

 

به گزارش مهر،مدیرعامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد اضافه کرد: طبق برنامه ۵ ساله توسعه بنیاد، مقرر شده با احداث دامداری‌های پروار بندی گوساله نر، گوسفندپرواری، توسعه دام‌های آمیخته گری نژادهای گوشتی و با ارائه مدل‌های توسعه ای، تکمیل زنجیره ارزش تولید و همچنین توانمند سازی مناطق مستعد این فعالیت، بنیاد مستضعفان با تولید سالانه ۲۶ هزارتن گوشت قرمز نقش موثری در تنظیم بازار این محصول و خدمت به اقشار آسیب پذیر داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تولید شیر در شرکت‌های زیرمجموعه، هم توسعه کیفی و هم توسعه کمی پیدا کرده است، افزود: قصد داریم با ورود به صنایع بالادستی و تولید محصولات ژنتیکی از جمله اسپرم، بذر و نهال، گام‌های بلندی را در راستای ارتقاء تکنولوژی محصول و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات برداریم.

 

رجائی در پایان از افزایش بازدهی تولید روزانه شیر در گاوداری‌های این هلدینگ با اجرای برنامه اصلاح نژادی در سه دهه گذشته و رسیدن به سرانه هر راس دام ۴۰ کیلوگرم شیر در هر روز خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید