حجت‌‌الاسلام پژمان‌فر: بودجه سال ۹۹ برخلاف تأکیدات رهبر انقلاب تدوین شده است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
    کد خبر :664963

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: بودجه سال ۹۹ برخلاف تأکیدات رهبر انقلاب تدوین شده است و کشور را در سال آینده به بن‌بست می‌کشاند.

 

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(یکشنبه، اول دی) پارلمان در تذکری شفاهی با اشاره به لایحه بودجه سال 99، اظهار داشت: سهم بالای اوراق مشارکت برای جبران کسری بودجه در واقع بدهکار کردن دولت و آینده‌فروشی است، دولت برای پوشش هزینه‌های غیرمتعارف و تراز کردن سند بودجه، منابعی از محل انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه بیش از توان خود در نظر گرفته است که خطر عدم توازن وضعیت مالی دولت را به دنبال دارد.

 

وی ادامه داد: تداوم این رویه و استفاده از اوراق مشارکت بحران جدی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

 

نماینده مردم مشه در مجلس با اشاره به کاهش منابع رفاهی اظهار داشت: امسال 14 میلیارد دلار برای هزینه رفاهی اعتبار در نظر گرفته شد که وضع مملکت این است، در بودجه سال99 آمده است که بودجه رفاهی به 10 میلیارد دلار کاهش یافته که این امر مشکلاتی برای آینده کشور خواهد داشت.

 

به گزارش تسنیم ،حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد: برای اولین بار در سال 99، 3 میلیارد و 450 میلیون یورو برداشت از صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است که این خلاف قانون است، چرا که برداشت از صندوق باید با اجازه مقام معظم رهبری باشد، دست بردن در صندوق رویه غلطی است که دولت در پیش گرفته است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه بودجه سال 99 برخلاف تأکیدات رهبر انقلاب تدوین شده است و کشور را در سال آینده به بن‌بست می‌کشاند، گفت: در این بودجه، بدهی‌های ساماندهی نشده در نظر گرفته شده و دولت 70 هزار میلیارد تومان اعتبار از بودجه نفتی برای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته، این در حالی است که کل منابع نفتی کشور در سال آینده، 48 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید