المانیتور: ترامپ برای دوران پسا برجام هیچ جایگزینی ندارد/ رفتار کاخ سفید ، ایران را شبیه کره شمالی خواهد کرد

    کد خبر :66476

ارزیابی جدید آژانس اطلاعاتی نشان می دهد که ترامپ هیچ استراتژی جایگزینی در قبال برنامه فعالیت های هسته ای ایران در صورت خروج از برجام ندارد.

به گزارش بازتاب، المانیتور می نویسد: پس از 2 مرتبه تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای اکنون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از مشاوران ارشد خود خواسته است تا شرایطی را برای وی ایجاد کنند تا از برجام خارج شود.

اگر ترامپ با بهانه های ساختگی از توافق هسته ای ایران خارج شود با خطر انزوای آمریکا مواجه می شود آن هم در شرایطی که دیگر اهداف واشنگتن برای مقابله با دیگر رفتارهای ایران به خطر خواهد افتاد و مقامات دولت سابق آمریکا، دیپلمات های کشورهای متحد و برخی از دولت های متحد نسبت به این موضوع هشدار می دهند.

علاوه بر این،ارزیابی جدید آژانس اطلاعاتی نشان می دهد که ترامپ هیچ استراتژی جایگزینی در قبال برنامه فعالیت های هسته ای ایران در صورت خروج از برجام ندارد. این موضوع باعث می شود که این نگرانی به وجود بیاید که رئیس جمهور آمریکا می تواند در شرایطی که کره شمالی قادر به حمله هسته ای با موشک ها بالستیک به خاک این کشور تا سال آینده است، یک بحران هسته ای دیگر با ایران به وجود بیاورد.

ترامپ دوشنبه گذشته در نشستی در کاخ سفید مجبور به تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای شد. وی به وال استریت ژورنال گفته بود که فکر می کند تا موعد بعدی تایید پایبندی ایران به برجام این کشور از توافق خارج شده باشد.

یکی از تاکتیک هایی که دولت ترامپ برای اعلام عدم پایبندی ایران به برجام تحمیل خواسته خود به آژانس بین امللی انرژی اتمی برای بازدید های ویژه از سایت های غیرهسته ای ایران است که ممکن است با عدم پذیرش ایران مواجه شود.

اما این در حالی است که کارشناسان هفته گذشته و در حاشیه نشست کمسیون مشترک نظارت بر اجرای برجام اعلام کردند که مقامات آمریکایی چنین موضوعی را از سازمان بین المللی انرژی اتمی درخواست نکرده اند. این موضوع به موافقت 5 نفر از 8 عضو این کمیسیون نیازمند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید