یک مقام مسئول در رگولاتوری:

هزینه استفاده از اینترنت آزاد اربعین به کاربران عودت داده شد

    کد خبر :664727

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در رگولاتوری گفت: مبلغ ۲۶ میلیارد تومان به عنوان هزینه استفاده از اینترنت مصرف آزاد کاربران در ایام اربعین، از سوی اپراتورها عودت داده شد.

 

پیمان قره‌داغی مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص پیگیری انجام شده برای مبالغی که قرار بود از سوی اپراتورها برای استفاده از اینترنت آزاد در ایام اربعین به کاربران عودت داده شود، گفت: براساس پیگیری های انجام شده این مبالغ به حساب کاربران واریز شده است.

 

وی با بیان اینکه این موضوع تنها مربوط به هزینه استفاده از اینترنت در خاک عراق بود، توضیح داد: به رغم آنکه اپراتورها از قبل در خصوص نرخ آزاد اینترنت و تفاوت آن با خرید بسته اینترنت در ایام اربعین حسینی ۹۸ و در کشور عراق، اطلاع رسانی کرده بودند و این جداول در پرتال اپراتورهای موبایل نیز قرار داده شد اما بسیاری از کاربران بدون توجه به تفاوت نرخ اینترنت آزاد و اینترنت بسته ای، از اینترنت آزاد استفاده کرده و متحمل هزینه بسیاری شدند.

 

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: ما قبل از ایام اربعین امسال، جلسات متعددی با اپراتورهای موبایل داشتیم و نرخ هایی که برای اینترنت موبایل درنظر گرفته شد با توجه به تعرفه ای بود که اپراتور عراقی از اپراتور ایران می خواست. بر این اساس تمامی جوانب بررسی و حداقل نرخ ممکن برای صوت و دیتا در نظر گرفته شد. از آنجایی که قیمت هر گیگ اینترنت از قبل اطلاع رسانی شده بود، اگر کاربران از قبل بسته اینترنت خریداری می کردند و در عراق مصرف می کردند به مراتب هزینه کمتری نسبت به اینترنت آزاد متحمل می شدند.

 

وی افزود: اما با وجودی که اپراتورهای موبایل هم به شکل پیامکی و هم به شکل پرتال و شبکه های اجتماعی، اطلاع رسانی کاملی در خصوص بسته مکالمه، نرخ ارسال پیامک و قیمت دریافت پیامک و نیز تعرفه استفاده از دیتا به شکل آزاد و بسته، صورت دادند اما متاسفانه با وجود تاکیدات بسیار، زائران حسینی توجهی نکرده بودند و با این پیش فرض که قیمت ها در عراق تا حدودی مانند ایران است و حتی می توانند بسته ای که در ایران خریداری کرده اند را مصرف کنند، با رقم های زیادی در صورتحساب خود مواجه شدند.

 

قره داغی گفت: پس از بروز این مشکل، وزیر ارتباطات به اپراتورها دستور داد تا هزینه تمامی کسانی که در ایام اربعین به شکل آزاد، از اینترنت موبایل استفاده کرده بودند به شکل بسته محاسبه شود و مبلغی حدود ۲۶ میلیارد تومان به عنوان بستانکاری در این خصوص درنظر گرفته شد.

 

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: بررسی ها حاکی از آن است که مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بابت تعرفه استفاده از دیتای آزاد به زائران حسینی برگشت داده شده است و در قبوض آن تعداد از افراد که از اینترنت آزاد استفاده کرده بودند نیز مبلغ بستانکاری قید شد.

 

نارضایتی کاربران از مبالغ صورتحساب مکالمات خارج از کشور قابل پیگیری است

 

وی در مورد نارضایتی برخی کاربران از مبالغ صورتحساب مکالمات تلفنی خارج از کشور نیز تاکید کرد: تعرفه مکالمات بین الملل در پرتال هر اپراتور مشخص است و نرخ مکالمات به ازای هر دقیقه از ۲ هزارتومان شروع می شود و ارقام بالاتری نیز دارد که با توجه به تماس تلفنی ثابت به ثابت، سیار به سیار و سیار به ثابت و ثابت به سیار متفاوت است.

 

به گزارش مهر ،قره داغی با اشاره به اینکه تعرفه مکالمات بین الملل کاملا شفاف و مشخص بوده و محاسبه آن برای کاربران به راحتی قابل انجام است، افزود: کاربران باید به این موضوع توجه کنند که تعرفه مکالمه داخل کشور با بین الملل کاملا متفاوت است و آنطور که نیست که فکر کنند مثلا اگر دقیقه ای ۶۰ تومان در داخل صحبت می کنند، تقریبا با همین ارقام هم می توانند با خارج صحبت کنند. به همین دلیل اگر مکالمات زیاد باشد، کاربر ناگزیر است که هزینه بیشتری پرداخت کند.

 

این مقام مسئول در رگولاتوری با بیان اینکه تاکنون پرونده شکایتی در رگولاتوری برای اشتباه در نحوه محاسبه تماس بین الملل به ثبت نرسیده است، گفت: با این وجود کاربران می توانند به پرتال اپراتورها مراجعه کرده و از آنجایی که کاملا مشخص است هزینه تماس از ایران به هر کشوری چقدر است، با محاسبه مدت زمان مکالمه، از میزان صورتحساب خود مطلع شوند. چنانچه نرخ محاسبه شده از سوی اپراتور، متفاوت است می توانند شکایت خود را به سامانه ۱۹۵ اعلام کنند که این موضوع قابل بررسی است.

 

وی گفت: تمامی این صورتحساب ها قابل رسیدگی است و دقیقا مشخص است که هر کاربر در چه زمانی و چه مدتی مکالمه کرده است. اگر خلاف آن ثابت شود، مبلغ دریافتی قابل عودت خواهد بود و با اپراتور خاطی نیز برخورد می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید