فروش خودروهای پاک هیوندای نزولی شد

  • خودرو
  • شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷
    کد خبر :664385

میزان فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی هیوندای در نوامبر ۲۰۱۹ با یک کاهش تقریبا پنج درصدی مواجه شده است.

 

از آنجایی که دولت های مختلف در جهان به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی هوا و گرمایش زمین تصمیم گرفته‌اند که از توسعه خودروهای برقی اعم از تمامی الکتریکی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی حمایت بیشتری کنند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان نیز در سال های اخیر محصولات جدیدی را به مرحله تولید انبوه و عرضه رسانده اند تا علاوه بر ایفای نقش موثر در حفظ محیط زیست، سهم بیشتری از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

 

شرکت کره‌ای هیوندای موتورز نیز یکی از خودروسازان پیشگام در این عرصه بوده است که محصولاتی همچون خودروی هیوندای آیونیک در دو نسخه تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی، هیوندای کونای تمام الکتریکی و هیوندای سوناتا پلاگین هیبریدی را روانه بازارهای جهان کرده و تاکنون نیز از استقبال خوبی برخوردار شده‌اند.

 

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده در وب سایت insideevs، فروش خودروهای برقی هیوندای که تاکنون با روند صعودی و رو به رشدی مواجه بود، در نوامبر ۲۰۱۹ میلادی شاهد یک کاهش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

 

این خودروساز کره‌ای در گزارش میزان فروش ماهانه خود اعلام کرده است که ۷ هزار و ۵۴۶ دستگاه از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی این شرکت به فروش رفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. مجموع سهم خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی هیوندای در بازارهای جهانی ۴.۸ درصد اعلام شده است.

یکی از بیشترین میزان فروش خودروهای این شرکت به هیوندای کونای تمام الکتریکی با میزان فروش ۴۳ هزار و ۱۹۰ دستگاه در سال تعلق گرفته است.

 

یکی از محصولات این شرکت که با رکورد بی سابقه‌ای در میزان فروش خود روبرو شده است، هیوندای نکسو (NEXO) با بهره‌گیری از فناوری هیدروژن پیل سوختی بوده که ۴ هزار و ۶۰۷ دستگاه در سال فروخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید