واکنش عربستان به افشاگری اردوغان؛ ریاض تهدید پاکستان را تکذیب کرد

    کد خبر :664171

عربستان سعودی در واکنش به سخنان رئیس جمهور ترکیه که فاش کرد، پاکستان به دلیل تهدید ریاض در اجلاس سران اسلامی در مالزی حضور نیافت، آن را تکذیب کرد.

 

سفارت عربستان سعودی در پاکستان، اجلاس سران اسلامی در مالزی را «اجلاس کوچک سران» نامید و اخبار منتشر شده درباره اینکه پاکستان تحت فشار و تهدید عربستان در این اجلاس شرکت نکرده، تکذیب کرد.

 

به گزارش فارس،سفارت سعودی در اسلام‌آباد در بیانیه‌ای که امروز منتشر شد، اعلام کرد که این کشور به هیچ عنوان به پاکستان برای عدم شرکت در اجلاس سران اسلامی در مالزی فشار نیاورده و اخبار منتشره در این خصوص نادرست است.

 

به گزارش وبگاه خبری شبکه «العربیه»، در این بیانیه تاکید شده است: «اخباری شایع شده از سوی برخی طرف‌ها در ارتباط با فشار عربستان بر پاکستان مبنی بر عدم مشارکت این کشور در اجلاس کوچک سران، صحت ندارد».

 

در این بیانیه آمده است: «تاکید می‌شود که ماهیت روابط برادرانه و قوی میان دو کشور برادر [یعنی عربستان و پاکستان]، اتفاق نظر این دو کشور در ارتباط با موضوع وحدت اسلامی، پاسداری از نقش سازمان همکاری اسلامی، احترام متقابل به سیاست‌ها،‌ استقلال در تصمیم‌گیری که ویژگی اصلی تاریخ روابط مستحکم این دو کشور است، اخبار نادرست را تکذیب می‌کند».

 

شهر کوالالامپور مالزی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته، میزبان نشست سران کشورهای اسلامی بود که با فشار و تهدید عربستان سعودی، برخی کشورهای عربی و اسلامی مانند پاکستان از شرکت در این نشست خودداری کردند.

 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، جمعه (۲۹ آذر) در نشست مذکور در مورد اینکه چرا عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، در نشست کشورهای اسلامی در مالزی شرکت نکرد، فاش کرد که عربستان سعودی او را تهدید کرده است.

 

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد» و علاوه بر موضوع کارگران پاکستانی، این کشور به اسلام آباد هشدار داده اگر نشست مالزی را تحریم نکند، دارایی‌های خود را از بانک مرکزی پاکستان خارج خواهد کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید