سیدرضا اکرمی: کابینه برای این همه مدعی جا ندارد / سهم خواهان از دولت ممکن است 50 نفر هم نباشند

    کد خبر :66417

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی می‌گوید بسیاری از دعواهای سیاسی یا مطبوعاتی درباره کابینه از بی‌دردی و بی‌درکی است؛ گویی نمی‌دانند در منطقه چه خبر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرآنلاین با بیان اینکه عمر دولت یازدهم رو به پایان است و دولت دوازدهم به زودی کار خودش را آغاز می کند، گفت: انصافا الان وقت این است که بررسی کنیم که آیا دولت یازدهم در کار خودش موفق بوده است یا خیر و توفیقش در چه مرحله ای بوده است تا دولت بتواند در همین مدت باقیمانده خدمات بیشتری ارائه کند. الان وقت این نیست که بگوییم چه کسی می آید و چه کسی می رود.

او ادامه داد: مشکلاتی داریم که هر معاون و وزیری که بیاید و مسوولیت را بپذیرد باید آن ها را دنبال کند. اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، نقدینگی سرگردان، اعتیاد و از همه مهمتر داستان تحریم های جدید آمریکا است. هرکه به این مسال توجه دارد باید مسوولیت را بپذیرد و همکاری کند و هرکه در فضای دیگری خیال دیگری را در سر می پرواند حضورش در دولت دوازدهم محلی از اعراب ندارد.

اکرمی گفت: رییس جمهور قول داده است که در دولت دوازدهم جوان گرایی کند و افراد جدیدی را به صحنه بیاورد. در این صورت به طور طبیعی عده ای از اعضای دولت یازدهم دیگر در دولت آینده نخواهند بود. ما باید ببینیم افرادی که به صورت جدید روی کار می آیند، توانایی و کارایی بیشتر دارند یا خیر.

او گفت: انتخابات تمام شد و رییس جمهور انتخاب شده است؛ او مارکی ندارد که بگوییم او اصلاح طلب یا اصولگرا است. او یک دولت فراجناحی دارد و مردمی هم که به او رای دادند با مارک یا عنوان حزبی به روحانی رای ندادند. متاسفانه در کشورمان تحزب جامع و کامل نداریم. در حال حاضر بعضی از افرادی که دم از سهم خواهی می زنند بیشتر “فرد” هستند تا یک جریان سیاسی به نام “اصولگرا” یا “اصلاح طلب”. ممکن است کسانی که این حرف ها را می زنند 50 نفر هم نباشند؛ این عده نمی توانند از انتخاباتی که 42 میلیون نفر در آن شرکت کردند، سهم بگیرند.

اکرمی با بیان اینکه به نظر من هرکسی که بنا است برای حضور در کابینه دوازدهم معرفی شود باید به فکر اشتغال و تولید باشد، گفت: ما سالی 800 هزار فارغ التحصیل دانشگاه داریم و باید بیش از یک میلیون شغل ایجاد کنیم. ما بیش از 1250 میلیارد تومان نقدینگی داریم که باید آن را به سمت شهرک های صنعتی و کارگاه های گردشگری جذب کنیم تا این بودجه در این مسیر مثل خون به جریان بیفتد نه اینکه این خون ها در یک جایی لخته شود و باعث سکته شود.

او ادامه داد: به نظر من بسیاری از این دعواهای سیاسی یا مطبوعاتی درباره کابینه از بی دردی و بی درکی است؛ این عده نمی دانند در منطقه چه خبر است؟! در منطقه ای که هر کسی حرف خودش را می زند و در عراق و سوریه جنگی خونین همچنان ادامه دارد، به جای اینکه ما متحد و متفق و به فکر مردم کشور باشیم، می خواهیم از دولت سهم خواهی کنیم؟ مگر کل کابینه بیش از 18 نفر است؟! مگر کل هیات دولت بیش از 30 نفر است؟! مگر می شود برای همه کسانی که ادعا می کنند پست در نظر بگیریم؟کابینه برای این همه مدعی جا ندارد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه، مدام مطبوعات کشور را زنجیره ای، اجاره ای، منحله یا وابسته خواندن به جز ضرر برایمان چیزی ندارد، گفت: انتقاد باید عالمانه و ناصحانه باشد تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم نه اینکه با تندروی ها آب به آسیاب دشمنان بریزیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید