تسریع در تصویب قانون تخصیص درآمدهای مالیاتی به شهرک‌های صنعتی

    کد خبر :663887

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفرهای کاری روزهای آخر هفته خود وارد اصفهان شد و مورد استقبال مسئولین این استان قرار گرفت.

 

در این برنامه کاری بازدید و افتتاح چندین طرح و واحد صنعتی، نشست با فعالان اقتصادی استان و حضور در مراسم تجلیل از صادرات نمونه اصفهان در دستور کار رضا رحمانی بود.

 

هیاتی مرکب از سعید زرندی؛ معاون طرح و برنامه، عباس قبادی؛ معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و رضا نقی پور؛ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در این سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت را همراهی کردند.

 

افتتاح پنجمین دفتر نمایندگی شرکت مادر تخصصی حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در استان اصفهان و همچنین رونمایی از فرش ابریشم نمای شرکت قالی سلیمان، افتتاح 2 طرح مهم شرکت فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و طرح توسعه شرکت فولاد گستر حداد کچو، نشست با فعالان اقتصادی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان، بازدید از گروه صنعتی ریف؛ شرکت‌های شیمیایی فرشید شهرضا، آریا لبن نقش جهان، مهدیس آپادانا و واگن سازی کوثر در شهرک صنعتی رنگسازان(رازی) شهرضا از دیگر برنامه های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است.

 

به گزارش ایلنا،وی همچنین از شرکت ترام چاپ سپاهان به عنوان بزرگترین طرح بسته بندی کشور در شهرک صنعتی رازی بازدید کرد.

 

بازدید از شرکت ترام چاپ سپاهان در شهرک صنعتی رنگسازان(رازی) شهررضا

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابتدای سفر یک روزه به استان اصفهان به شهرک صنعتی رنگسازان( رازی ) شهرضا رفت و از شرکت ترام چاپ سپاهان در این شهرک بازدید کرد.

 

این شرکت بزرگترین مجموعه تولید جعبه های مقوایی در کشور و یکی از بزرگترین واحدها در سطح خاورمیانه است که در حوزه تولید انواع جعبه های صنایع شیرینی، شکلات، سلولزی و غذایی و…. فعالیت می‌کند.

 

شرکت ترام چاپ سپاهان ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع جعبه مقوایی، لیبل و جعبه از جنس طلق و کارتن را دارد و محصولات تولیدی آن در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سرمایه گذاری ثابت این طرح ۶۰۰ میلیارد به صورت ریالی و ۳۵ میلیون یورو ارزی بوده است.

 

این طرح در صورت بهره برداری کامل برای ۶۰۰ نفر اشتغال به وجود می آورد.

 

ضرورت تصویب لایحه تخصیص درصدی از درآمد مالیاتی به تامین زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی کشور/ تفویض اختیارات به استان ها بدون اعمال محدودیت/ حمایت از اصناف و کسبه خرد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی شهرستانهای شهرضا و دهاقان گفت: حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال به فرموده رهبری یک کار جهادی است و ضرورت دارد مجلس شورای اسلامی تخصیص درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرکهای صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی را پیگیری و تصویب کند.

 

رضا رحمانی افزود: خدمت ما، زندگی و فعالیت ما مدیون جانفشانی شهداست و امروز مفتخرم در شهر شهید همت در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی این شهرستان حضور یافتم.

 

استان اصفهان قطب صنعتی کشور

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت از استان اصفهان به عنوان یکی از قطب های صنعتی ایران نام برد و تاکید کرد: حفظ خون شهدا اکنون با جهاد در عرصه تولید محقق می شود.

 

رحمانی با اشاره به مشکلات متنابه تحریمها برای کشور، بیان کرد: دشمن مترصد آن بود که کارخانجات ما را تعطیل بکشاند که خوشبختانه با همت تولیدکنندگان و تلاشگران این عرصه در سطح کشور، در دستیابی به اهداف شوم خود کاملا ناکام مانده است.

 

وزیر صمت با تشریح آثار سفرها و بازدیدهای مستمر خود از شهرک ها و واحدهای صنعتی و معدنی تمامی استان ها، گفت: اینکه از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات صنعت و تولید قرار بگیرم نکته مهمی در سفرهای استانی و بازدیدهای ماست و البته همه سعی خود را بکار بستیم جمع بندی مسایل حتما پیگیری و به نتیجه لازم برسد.

 

رحمانی حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال را به فرموده رهبری یک کار جهادی دانست و تصریح کرد: در این زمینه باید بکوشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسایل تولیدگران که در شهرستان و استان قابل حل است باید در همان شهرستان و استان حل و فصل شود به ویژه در این شرایط که تولید مهم است، هر کارخانه نیز در واحد تولیدی خود تولید را جدی بگیرد.

 

آمار افزایشی تولیدات کشور در 8 ماهه امسال

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: خوشبختانه علیرغم همه مشکلات، آمار تولیدات کشور در ۸ ماهه سالجاری عمدتا افزایشی بوده است و البته این‌مهم به همت تولیدکنندگان رخ داده است.

 

اعمال سیاست توسعه صادرات و مدیریت وارادات

 

رحمانی با اعلام اینکه سیاست کلی وزارت صمت توسعه صادرات و مدیریت وارادات است، گفت: البته کالاهای اساسی و مورد نیاز که مصرف روزمره مردم است در صورت عدم تامین کافی از محل تولیدات داخلی، باید وارد شود، صادرات وتنظیم بازار نباید با هم دچار تضاد منافع شوند.

 

وی صادرات را پیشرو اقتصاد و لازمه رونق تولید دانست و گفت: ظرفیتهای خوبی در صادرات داریم، به عنوان نمونه ۲ برابر مصرف کشور در کاشی و سرامیک تولید داریم که باید روی صادرات آن و اقلامی از این دست کار کنیم.

 

نبود محدودیت در تفویض اختیارات به استان ها

 

وزیر صمت با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به استانها نداریم گفت: تا کنون این کار را انجام داده ایم و الان هم حاضرم هر اختیاری لازم بود به این استان بدهم، استانها هم اختیارات لازم و مورد نیاز را به شهرستانها بدهند.

 

رحمانی ادامه داد: از ظرفیت فضای الکترونیک و مجازی برای تسهیل در انجام کارهای اداری استفاده شود، فرایند مجوزهایی از قبیل جواز تاسیس، گواهی، سوخت و… از طریق الکترونیکی می تواند تسهیل یابد.

 

وی تصریح کرد: برای تفویض اختیارات لازم و قانونی به خانه های صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی با قبول مسئولیت و جوابگویی از سوی آنها آمادگی دارم.

 

حمایت از اصناف و کسبه خرد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت حمایت از اصناف، بیان کرد: برای حمایت از اصناف و کسبه با توسعه فروشگاه های زنجیره ای در شهرستانهای کوچکی مانند شهرضا و دهاقان موافق نیستم، لیکن قانون در این مورد باید بازنگری شود.

 

رحمانی در خصوص خام فروشی نیز اضافه کرد: ساماندهی صادرات خام فروشی را در دستور کار داریم، در حوزه پتروشیمی این کار شروع کرده ایم و در سایر تولیدات نیز این روند را ادامه می دهیم.

 

اعمال عوارض بر صادرات برخی مواد معدنی جهت حمایت از تولید داخل

 

وی ادامه داد: مواد و منابع اولیه معدنی و نفت و پتروشیمی خدادادی داریم و نباید با خام فروشی سرمایه های ما از بین برود، وضع عوارض برای صادرات برخی مواد معدنی را برای حمایت از تولید داخل در دستور کار قرار داده ایم.

 

وزیر صمت یادآوری کرد: وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن برای حمایت از تولید و آبادانی کشور و اشتغال بوده است که این سیاست ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخل انجام می شود.

 

سیستمی شدن استعلامات و مجوزها در دستور کار

 

رحمانی با اعلام خبر تکمیل بسیاری سامانه های الکترونیکی وزارت صمت، گفت: سیستمی شدن استعلامات و مجوزهای مورد نیاز واحدها و طرح های تولیدی و صنعتی و معدنی برای تسهیل امور و کاهش زمان رسیدگی در دستور کار است.

 

وی اضافه کرد: برای ورود سرمایه گذاران و فعالیت آنها در شهرکها و نواحی صنعتی کشور و ارایه تسهیلات و حمایتها و فرصتهای لازم به آنها آمادگی کامل داریم و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران پیگیر این موضوعات است.

 

ضرورت تخصیص درصدی از درآمدهای مالیاتی شهرک های صنعتی به تامین زیر ساخت های این بخش

 

وزیر صمت در ادامه گفت: ارایه درصدی از مالیات اخذ شده توسط شهرکهای صنعتی برای کمک به زیرساخت های شهرکها و نواحی صنعتی در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تصویب شود.

 

رحمانی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت های خوبی در شهرضا و دهاقان وجود دارد، گفت: برای پیگیری و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان شهرضا آماده همکاری هستم.

 

افتتاح خط تولید لوله ده اینچ گاز در شرکت فولاد گستر حداد

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان اصفهان از شرکت شرکت فولاد گستر حداد کچو در شهرک صنعتی رازی شهرضا بازدید به عمل آورد و خط تولید لوله ده اینچ گاز این شرکت را مورد افتتاح قرار داد.

 

شرکت فولاد گستر حداد کچو به عنوان اولین و تنهاترین شرکت دانش بنیان در صنعت پروفیل صنعتی و لوله های نفت و گاز API با 34 خط تولید و با اشتغال بیش از 300 نفر و تنوع محصولات فلزی در نوع خود بی نظیر است.

 

این شرکت ظرفیت تولید سالیانه 688 هزار تن انواع پروفیل و لوله های نفت و گاز API و شبکه را دارد و محصولات تولیدی آن در ساختمانی، صنعتی، توسعه نفت و گاز و پترو شیمی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

هم اکنون فاز یک و دو شرکت بصورت 100 درصد تکمیل شده و فاز 3 نیز در حال اجرا است.

 

همچنین میزان سرمایه گذاری ثابت شرکت 450 میلیارد ریالی معادل 450میلیارد تومان است.

 

در حوزه بسته بندی بی نیاز از واردت هستیم/ هدف گذاری برقی شدن ۱۰ درصد از تولید موتور سیکلت کشور محقق شد/ اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی وزارت نفت به گازسوز کردن خودروهای عمومی

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت در جمع خبرنگاران در شرکت کویر موتور گفت: یکی از اولویت های اقتصاد مقاومتی صنایع بسته بندی است و در این بخش نیاز کشور از محل واردات تامین می شد که اکنون به لطف فعالیت واحدهای خوب در کشور و استان اصفهان در حوزه بسته بندی بی نیاز از واردت هستیم.

 

اعمال محدودیت در واردات با تحقق ساخت داخل

 

رحمانی با تاکید بر اینکه محدودیت های وارداتی اقلام دارای امکان ساخت داخل برای حمایت از رونق تولید بوده است، اضافه کرد: مسیر خوبی الحمدالله ایجاد شده و روند روبه رشدی در این حوزه به وجود آمده است.

 

تحقق هدف گذاری برقی شدن ۱۰ درصد از تولید موتور سیکلت کشور

 

وی در خصوص بازدید از شرکت کویر موتور نیز گفت: تکلیف قانونی داریم که ۱۰ درصد از تولید موتور سیکلت کشور برقی شود و الحمدالله این رقم محقق شده و همین واحد بالای ۲۰ درصد از تولیداتش برقی است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای حفظ محیط زیست لازم است که تولید موتور سیکلت برقی مورد تشویق قرار گیرد و دولت هم در این حوزه برنامه ریزی دارد.

 

اختصاص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی وزارت نفت به گازسوز کردن خودروهای عمومی

 

رحمانی با بیان اینکه در راستای حفظ محیط زیست گازسوز کردن خودروهای عمومی هم در دستور کار قرار گرفته است، گفت: وزارت نفت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از صرفه جویی را به گازسوز کردن خودروهای عمومی اختصاص داده است و قرار است یک و نیم میلیون خودروی ناوگان عمومی در این راستا گاز سوز شوند.

 

وی تصریح کرد: از رده خارج کردن خودروهای فرسوده قدیمی برای کاستن از عوامل آلوده کننده را به عنوان یک‌ تکلیف در حوزه صنعت می دانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید