مسئولان بیدار باشند؛ کسی که «خواب» است برنامه‌های دشمن را نمی‌بیند و راه نمی‌افتد

  • سیاسی
  • جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۲۹
    کد خبر :663806

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به حکمتی از نهج‌البلاغه، گفت: آدمی که خواب است، دنیا را نمی‌بیند و برنامه‌های دشمن را نمی‌فهمد؛ آدمی که خواب است، بلند نمی‌شود راه بیفتد.

آیت‌الله محمّد امامی کاشانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز (29 آذرماه) تهران که در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن و احادیث‌ اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، زمین را به‌عنوان یکی از ثبت‌کننده‌های اعمال انسان‌ها دانست و گفت: اینکه پول خود را چگونه خرج کنیم، چه در راه خدا و چه در راه گناه، زمین آن را ثبت می‌کند.

 

وی ادامه داد: اگر سرمایه‌های خود را در راه تولید کشور خرج کردیم و برای ایجاد اشتغال، کارخانه‌ به راه انداختیم و نگفتیم اینجا هزینه‌اش زیاد است و سود ما کم، پس کارگرها را کم کنیم و کارخانه را ببندیم، بدانید که همه این تصمیم‌ها توسط زمین ثبت می‌شود و تنها این ملائکه نیستند که از اعمال ما خبر می‌دهند، بلکه زمین هم فریاد خواهد کشید.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از امام‌ صادق(ع) سؤال می‌شود که «فرَج» چه زمان رخ خواهد داد؟ گفت: ایشان می‌فرماید وقتی حکومت‌های بنی عباس با مشکل روبرو شوند و حاکمان آن‌ها ضعیف شوند، دیگران به این حکومت‌ها طمع خواهند کرد به نحوی که تا پیش از آن ‌نمی‌توانستند چنین کنند. در چنین شرایطی، عرب، عنان را پاره می‌کند و دیگر به دنبال دولت‌های تکفیری نخواهند رفت. در این وقت است که صاحب این امر یعنی مهدی موعود ارواحنا له الفداه از مدینه حرکت خواهد کرد، با نشانه‌هایی از پیغمبر(ص) که عمامه و زره و شمشیر ایشان است می‌گوید «انا بقیة الله فی الارضه».

 

به گزارش فارس ،امامی کاشانی ادامه داد: منظور از حکومت‌های بنی‌عباس، همین حکومت تکفیری و وهابی است. منظور از طمع به این حکومت‌ها نیز طمعی است که آمریکا همیشه به جهان اسلام دارد و در ایران هم شاه، عامل آن بود. ناشی از همین طمع است که آن‌ها داعش را درست می‌کنند. اینکه در عراق رژیم تکفیری صدام تکفیری را بهم ریختند، یکی دیگر از نشانه‌هایی است که در حدیث امام صادق(ع) مورد اشاره قرار گرفته است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این روایات مطرح شده است؟ گفت: این روایات برای این است که امت اسلام را متوجه و بیدار کنند که چه وظیفه‌ای دارید و چکار باید بکنید.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: با توجه به این روایات، وظیفه امت اسلام بیداری است و توجه به اینکه دشمن چکار می‌کند و در عراق چه خائنانی را بر موج‌ها سواری می‌کنند و این وضع را ایجاد کرده‌اند. از طرف دیگر ما چه وظیفه‌ای داریم؟

 

وی در ادامه با اشاره به حکمت ۴۱۵ نهج‌البلاغه مبنی بر اینکه «خواب، عزم‌ها را می‌شکند و تصمیم‌های زمان را از بین می‌برد»، گفت: شارحین می‌گویند این سخن، اشاره به یک ضرب‌المثل دارد. یعنی اگر فردی، سستی و بی‌حالی کرد و بی‌نظم و بی‌برنامه بود، نتیجه این می‌شود که برنامه‌های او به‌هم می‌ریزد.

 

امامی کاشانی با بیان اینکه امروز دنیای استکبار، برای کشورهای اسلامی و ایران برنامه‌ها چیده‌ است، اظهار داشت: آن‌ها اتاق فکر دارند که با اقتصاد کشور، فرهنگ جوانان و سیاست ما چه کنند و می‌گویند چگونه ملت را به زانو در بیاوریم.

 

** مسئولان بیدار باشند؛ کسی که خواب است برنامه‌های دشمن را نمی‌بیند

 

وی ادامه داد: ما در برابر این برنامه‌ریزی دشمن، چه می‌کنیم؟ ما خواب هستیم یا بیدار؟ آدمی که خواب است، دنیا را نمی‌بیند و برنامه‌های دشمن را نمی‌فهمد. آدمی که خواب است، بلند نمی‌شود راه بیفتد. زمان زمانی است که باید بیدار بود. مسئولان باید بیدار باشند. مدیران در هر پایه‌ای باید بیدار باشند. چگونه باید نظارت کرد؟ چگونه تولید و صادر کرد، چگونه جلوی وادرات و قاچاق را گرفت؛ همه این‌ها نیاز به بیداری و برنامه‌ریزی دارد. اینکه رهبر معظّم انقلاب، کراراً تأکید می‌کنند که روی پای خودتان بایستید و فرض کنید تحریم‌ها پابرجا خواهد بود، باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ملتی مقاوم با این همه جوان فرهیخته و فعّال و وجود افراد سرمایه‌دار، چه باید کرد. این همه سرمایه در دست ماست. اگر ما امروز به وظیفه خود عمل نکنیم، کلام امام علی(ع) درباره ما صادق خواهد بود. ما باید ببینیم دنیای جنایت و استعمار، چه برنامه‌ای دارد و ملت بایستند و همه باید در این مسیر با هم باشیم.

 

** دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی

امامی کاشانی در ادامه، با اشاره به فشارها به شیخ ابراهیم زکزاکی، برای سلامتی رهبر شیعیان نیجریه دعا کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید دکتر مفتح، وی را منادی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: برای مقام ایشان در پیشگاه خدا علو بالاتری را مسئلت می‌کنیم.

 

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: مردم آمریکا اگر واقعاً حضرت مسیح را قبول دارند باید دست رد به سینه حاکم نالایق آمریکا بزنند. مردم آمریکا بدانند اگر این نالایق و جاهل رأی بیاورد در تمام خون‌هایی که می‌ریزد شریک خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید