با کاربرد در بیمارستانها و آزمایشگاه‌ها؛

ایران به جمع تولیدکنندگان میکروسکوپ‌های پیشرفته پیوست

    کد خبر :663551

محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری شدند که در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها قابل استفاده است.

 

دکتر سید عباس شاهمرادی مدیر یک شرکت دانش بنیان در خصوص محصول جدید تولید شده در این شرکت گفت: ما توانستیم بعد از هشت سال تلاش میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری را به تولید برسانیم. این دستگاه تصاویر را نانو متری و کریستالوگرافی می‌کند.

 

وی افزود: از این دستگاه در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، ویروس شناسی، فناوری زیستی و …می توان استفاده کرد.

 

به گفته مجری طرح، در حال حاضر ۳۵ نمونه خارجی از این میکروسکوپ در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۰ میکروسکوپ بلااستفاده هستند زیرا واردات آن ممنوع بوده و خدماتی هم برای تعمیرات از سوی کشورها نمی‌توان دریافت کرد.

 

وی ادامه داد: آمریکا و ژاپن دو کشوری هستند که این میکروسکوپ‌ها را تولید می‌کنند و ما توانستیم به جمع تولید کنندگان بپیوندیم.

 

شاهمرادی ادامه داد: البته میکروسکوپ‌هایی که تولید کردیم با تکنولوژی به روز هستند در صورتیکه محصولات وارداتی قدیمی بودند.

 

به گفته وی این میکروسکوپ الکترونی شامل تفنگ الکترونی، خلا، لنزهای الکترومغناطیس، های ولتاژ و… می‌شود.

 

وی تاکید کرد: برای ساخت این دستگاه ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده و طی ۸ سال تحقیقات موفق به ساخت آن شدیم و اکنون این محصول در سامانه ایران ساخت ثبت شده است.

 

مدیر این شرکت دانش بنیان عنوان کرد: در حال حاضر اولین نمونه آن را به دانشگاه امیر کبیر فروختیم.

 

وی با اشاره به کاربردهای میکروسکوپ الکترونی عبوری گفت: برای مشاهده یک بافت از بدن یا بافت‌های سرطانی، ویروس شناسی، پاتولوژی …از این دستگاه استفاده می‌شود.

 

به گزارش مهر، این محصول در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت رونمایی شد. این نمایشگاه تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین المللی برپا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید