طباطبایی: رژیم صهیونیستی یک رژیم جعلی است

  • ورزشی
  • جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ۸:۵۱
    کد خبر :663442

پدر استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: هیچگاه حاضر نیستیم در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی که یک رژیم جعلی است بازی کنیم.

 

 

سیدمجتبی طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، در باره حواشی که روز‌ چهارشنبه برای پسرش در رقابت‌های برق‌آسای اسپانیا رخ داده است، اظهار داشت: اتفاقی که رخ داده کاملاً ناخواسته بود. محمدامین چند بار در مسابقات مختلف به حریفی از رژیم صهیونیستی خورده، اما حاضر به رویارویی با آنها نشده است. زمانی که محمدامین برای نورم استاد بزرگی تلاش می‌کرد با قرعه رژیم صهیونیستی روبرو شد و به دلیل عدم رویارویی با حریفش آن جایگاه را از دست داد.

 

وی ادامه داد: دو ماه پیش در مسابقات جوانان جهان هم محمدامین شانس اول قهرمانی بود که با قرعه حریفی از رژیم صهیونیستی روبرو شد و قهرمانی در آن مسابقات را از دست داد. بدون شک رقابت‌های قهرمانی جهان خیلی برای محمدامین اهمیت داشت و با قهرمانی در این مسابقات او می‌توانست به تورنمنت‌های زیادی دعوت شود.

 

پدر استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: در مسابقات برق‌آسا شرایط خیلی خاص است. نه پرچمی روی میز است، نه به میز بازی لیبل مشخصات شرکت کننده ها الصاق می شود، نه لیستی وجود دارد و نه المان خاصی از کشور حریفان به چشم می‌خورد. من خودم اهل جبهه و جنگ هستم و در دهان دشمنان اسلام و ایران می‌زنم. اتفاقی هم که افتاده ناخواسته بود، چراکه محمدامین خبری از جزئیات مسابقه نداشت. ضمن اینکه رژیم صهیونیستی چند شطرنج‌بازان معروف دارد، اما آن حریف محمدامین اصلاً شناخته شده نبود. ضمن اینکه شنیده‌ام حریف محمدامین دوملیتی بود که یکی از ملیت‌های او لهستانی است.

 

طباطبایی درمورد اینکه در مسابقات استاندارد بیش از 10 شطرنج‌باز از رژیم صهیونیستی حضور دارند و احتمال دارد محمدامین یک بار دیگر با آنها روبرو شود، تصریح کرد: شک نکنید که در آنجا محمدامین مقابل آنها بازی نخواهد کرد. در مسابقات استاندارد شطرنج‌بازان شب قبل از مسابقه از جزئیات حریفان خود باخبر می‌شوند، اما در مسابقات سریع یا برق‌آسا زمانی برای چک کردن سایت و خواندن اطلاعات حریف وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: با اتفاقی که رخ داده دشمن به دنبال سواستفاده است. رسانه‌های ضد انقلاب و معاند می‌خواهند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و ما نباید در زمین آنها بازی کنیم. آنها می‌خواهند این موضوع را بزرگ کنند و به اهداف شوم خود برسند، اما ما باید آگاه باشیم. در مسابقات اخیر تعداد شرکت کنندگان حدود 300 نفر بوده است و امکان اینکه یک بازیکن همه را بشناسد، وجود نداشت. ما به آرمان‌های جمهوری اسلامی اعتقاد داریم و هیچگاه حاضر نیستیم در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی که یک رژیم جعلی است بازی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید