تورم ماهانه تهران 2.1 درصد بالا رفت

    کد خبر :663399

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در مهرماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل با افزایشی معادل 2.1 واحد درصد به 3.2 درصد رسیده است.

 

به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نعمت الله ترکی گفت:‌ نرخ تورم نقطه‌ای استان تهران در مهر ماه ١٣٩٨ به عدد 30.6 درصد رسید.

 

وی اظهار کرد: منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. بعبارت دیگر خانوارهای استان تهران به طور میانگین 30.6 درصد بیشتر از مهر ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده­اند.

 

به گزارش فارس،وی با بیان اینکه نرخ تورم نقطه‌ای مهر ماه ١٣٩٨ استان تهران در مقایسه با ماه قبل 4.3 واحد درصد کاهش یافته است، افزود: نرخ تورم نقطه‌ای گروه‌های عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب37.3 و 28.8 درصد بوده و نرخ تورم نقطه‌ای هر دو گروه عمده در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است.

 

ترکی ادامه داد: کاهش نرخ تورم گروه های عمده ذکر شده، در حالی است که نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری استان تهران 30.5 درصد است که نسبت به ماه قبل 4.3 واحد درصد کاهش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی تهران 31.8 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 4.7 واحد درصد کاهش داشته است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه نرخ تورم نقطه‌ای کشور در مهر ماه ١٣٩٨ عدد 28.3 درصد است، اعلام کرد: این نرخ برای خانوارهای شهری و روستایی کشور در مهرماه 1398 به ترتیب 28.3 و 28.5 درصد بوده است. ضمن آنکه بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مهرماه 1398مربوط به استان ایلام (34.7درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (22.1 درصد) است.

 

وی با اشاره به بررسی های نرخ تورم ماهانه گفت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در مهرماه ١٣٩٨ در مقایسه با ماه قبل با افزایشی معادل 2.1 واحد درصد به 3.2 درصد رسیده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب 0.9- درصد و 4.5 درصد بوده است. نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری استان 3.3 درصد و برای خانوارهای روستایی تهران2.5 درصد بوده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: نرخ تورم سالانه مهر ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای استان تهران به 42.2 درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 0.6 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.نرخ تورم سالانه در مهر ماه 1398 برای خانوارهای شهری و روستایی استان تهران بترتیب 42.2 و 43.4 درصد بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب 0.6 و 0.5 واحد درصد کاهش داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید