سازمان ملل خواستار رفع محدودیت برای دیپلمات‌های ایران شد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷
    کد خبر :663168

مجمع عمومی سازمان ملل متحد از آمریکا خواسته محدودیت‌های وضع‌شده علیه دیپلمات‌های ایران را رفع کند.

 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه از آمریکا به عنوان میزبان مقر این سازمان خواست محدودیت‌ها علیه دیپلمات‌های ایران را رفع کند.

 

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، در این قطعنامه علاوه بر این عدم صدور روادید برای دیپلمات‌های روسیه هم محکوم شده است.

 

به گزارش فارس،دولت آمریکا از تابستان سال جاری محدودیت‌های شدیدی برای تردید دیپلمات‌ها و وزرای ایرانی هنگام حضور در آمریکا اعمال کرده است.

 

واشنگتن تردد مقام‌های ایران را به محدوده اطراف مقر سازمان ملل متحد در نیویورک محدود کرده است.

 

این قطعنامه که توسط قبرس تهیه شده به اتفاق آرا به تصویب رسید. قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل، بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت الزام‌آور نیستند اما وزن سیاسی دارند.

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های آگاه گزارش داده با آنکه در متن این قطعنامه اشاره‌ای به نام هیچ کشوری نشده، هدف آن مخالفت با محدودیت‌های وضع‌شده علیه تردد دیپلمات‌های ایران یا عدم صدور روادید برای هیئت روسیه بوده است.

 

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران چند ماه پیش که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی در نیویورک حضور داشت نتوانست از نماینده وقت ایران در سازمان ملل که در بیمارستان بستری بود عیادت کند.

 

«دیمیتری پولیانسکی» از اعضای نمایندگی روسیه در سازمان ملل چندی پیش اعلام کرد روسیه با توجه به کارشکنی آمریکا در صدور روادید برای هیئت نمایندگی این کشور پیشنهاد انتقال جلسات کمیته نخست سازمان ملل به وین یا ژنو را در سال ۲۰۲۰ داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید