روحانی در دیدار امیر قطر: هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده برای قطر را محکوم می‌کنیم

    کد خبر :663091

رئیس جمهور با بیان اینکه روز به روز شاهد توسعه روابط تهران – دوحه هستیم، گفت: در کنار قطر بوده و هستیم و هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه این کشور را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر روز پنج شنبه در حاشیه اجلاس سران کوالالامپور 2019 در مالزی با یکدیگر دیدار و بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها تاکید کردند.

 

روحانی در این دیدار با بیان اینکه روز به روز شاهد توسعه روابط تهران – دوحه هستیم، افزود: در کنار قطر بوده و هستیم و هرگونه فشار و تنگنای ایجاد شده علیه این کشور را محکوم می کنیم.

 

به گزارش فارس،وی با بیان اینکه ایران و قطر باید از فرصت نزدیکی و قرابت برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری استفاده کنند، افزود: دو کشور می‌توانند در زمینه های مختلف همکاری نزدیک داشته باشند.

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تهران و دوحه در شرایط اقتصادی موجود می توانند بسیاری از نیازمندی های یکدیگر را رفع کنند، گفت: می توانیم در زمینه سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشیم.

 

امیر قطر نیز با ابراز خوشحالی از ملاقات رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس کوآلالامپور، گفت: روابط دو کشور روابط ویژه ای است و در شرایط امروز منطقه باید روابط ما و تماسها بیشتر باشد.

 

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی با قدردانی از مواضع ایران در قبال تحریم قطر، گفت: موضع ایران مورد تحسین ماست و ما آن را فراموش نمی کنیم.

 

امیر قطر همچنین تاکید کرد: معتقدم ایران و قطر می توانند از این شرایط سخت که برایشان ایجاد شده عبور کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید