تبلیغات صفحات «سلبریتی‌ها» چطور شما را گرفتار درگاه‌های فیشینگ بانکی می‌کند؟

    کد خبر :662770
تبلیغات صفحات «سلبریتی‌ها» چطور شما را گرفتار درگاه‌های فیشینگ بانکی می‌کند؟

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری به ظاهر با دادن تبلیغات به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند؛ این امر می‌تواند موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

 

سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی با اشاره به فعالیتهای تبلیغاتی سلبریتی‌ها و “اینفلوئنسرها” در بستر فضای مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: مجرمان سایبری با توجه به تعداد بالای دنبال‌کنندگان صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از این امر سوء‌استفاده کرده و به ظاهر با دادن تبلیغات به آنها، درگاه‌های فیشینگ بانکی و سایتهای قمار را تبلیغ می‌کنند و با این تبلیغات کذایی به دنبال اجرایی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.

 

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا افزود: مجرمان سایبری برای فریب سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها حتی تبلیغات خود را در راستای کمکهای خیرخواهانه و بشردوستانه معرفی می‌کنند و شاید در این رابطه حتی هزینه‌ای نیز به این افراد نپردازند و آنها را وسیله رسیدن به اهداف مجرمانه خود کنند.

 

وی ضمن توصیه به سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها گفت: این افراد باید درباره تبلیغات در بستر شبکه‌های اجتماعی علاوه بر رعایت موازین شرعی و عرفی جامعه مراقب باشند و ناآگاهانه در دام و برنامه مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

 

این مقام انتظامی متذکر شد: انتشار تبلیغات مجرمانه هر چند به صورت ناآگاهانه و ناخواسته می‌تواند به شهرت و محبوبیت این افراد خدشه وارد کرده و موجبات پیگرد قضائی را فراهم کند.

 

رجبی تصریح کرد: بررسی تبلیغات توسط خود آنها یا کارشناسان آشنا به امر، می‌تواند راهکاری برای جلوگیری از سوء‌استفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها باشد همچنین این افراد باید در دریافت آگهی‌ها دقت کنند که از چه کسانی آگهی دریافت می‌کنند قطعا آگهی‌دهندگان ناآشنا از تهدید بیشتری برخوردارند.

 

رئیس مرکز و تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، استفاده از مناسبتها برای تبلیغات را نیز دیگر شگرد مجرمان سایبری خواند و افزود: تبلیغات تخفیف‌دار برای شب یلدا که به صفحات سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها داده می‌شود، می‌تواند کاربران را به درگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت کرده و اطلاعات بانکی آنها را مورد سرقت قرار دهد.

 

وی، دریافت آگهی حضوری و امضاء قرارداد در این رابطه را یکی از راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها برشمرد و ادامه داد: افرادی که تلاش دارند آگهی خود را از طریق فضای مجازی با هویتهای ناشناخته به آنها بدهند، قطعا ریسک بالاتری دارد چرا که شما هیچ شناخت و اطلاعاتی از این افراد ندارید تا در صورت تخلف آنها را به محاکم قضایی معرفی کنید.

 

این مقام انتظامی ضمن تأکید بر هوشیاری و آگاهی سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها از ترفندهای افراد مجرم برای شراکت آنها در ارتکاب جرم عنوان کرد: این افراد می‌توانند هرگونه فعالیت مشکوک و مجرمانه در این زمینه را از طریق نشانی وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید