دام‌های هوایی برای صید پرندگان در تالاب بین‌المللی شادگان

    کد خبر :662314
دام‌های هوایی برای صید پرندگان در تالاب بین‌المللی شادگان

یک فعال محیط زیست با اشاره به اینکه محیط زیست با دام‌های هوایی که برای صید پرندگان در تالاب بین‌المللی شادگان برپا شده‌ برخوردی نمی‌کند، گفت: این تالاب تحت سیطره کامل شکارچیان قرار گرفته است.

تورهای هوایی در آسمان خوزستان همچنان قربانی می‌گیرد.

 

رضا نیک فلک فعال محیط زیست  با اشاره به اینکه با گذشت سه ماه از برپایی گسترده دام‌های هوایی در تالاب بین‌المللی شادگان برای صید پرندگان مهاجر؛ محیط زیست خوزستان هیچ گونه واکنشی در جهت برخورد با این تخلف آشکار نداشته است، گفت: در روش استفاده از تورهای هوایی هیچ گزینشی در نوع و تعداد پرندگان صید شده وجود ندارد و پرندگان اعم از حرام گوشت و حلال گوشت قربانی این روش صید هستند.

 

صید پرندگان مهاجر از طریق تورهای هوایی شب هنگام صورت می‌گیرد؛ حجم تور‌های هوایی در تالاب شادگان بسیار گسترده است و طول هر رشته دام گاهی به بیش از صد متر می رسد.

 

* تالاب شادگان تحت سیطره کامل شکارچیان قرار دارد

 

به گفته نیک فلک تالاب شادگان تحت سیطره کامل شکارچیان قرار دارد و در ٤٠٠ هزار هکتار وسعت این تالاب هیچ نقطه امنى براى حیات وحش باقى نماده است. شادگان به جولانگاه و قرق صدها شکارچى و دام گذار تبدیل شده است.

 

به گزارش فارس،تالاب بین المللی شادگان در جنوب استان خوزستان با وسعتی معادل ۴۰۰ هزار هکتار بزرگترین تالاب ساحلی کشور محسوب می‌شود و دارای تنوع بی‌نظیری از پرندگان بومی و مهاجر است.

 

فلامینگوها از جمله پرندگان مهاجر حرام گوشتی هستند که به راحتی خرید و فروش می‌شوند.

 

این تالاب مکان زمستان گذرانی شمار قابل توجهی از گونه‌های حمایت شده و در خطر انقراض جهانی است و در فهرست ۱۰۵ منطقه مهم زیستگاه پرندگان ثبت شده است، تالاب بین المللی شادگان با وجود ارزش‌های بی‌نظیر زیستی، فاقد پاسگاه محیط‌ بانی فعال است و به همین دلیل فاقد امنیت جهت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید