معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست

    کد خبر :662304

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست. معافیت‌ها معمولا برای حمایت از تولید و اقشار کم درآمدها پیش‌بینی می‌شوند. معافیت‌ها نباید به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شوند. معافیت مالیاتی مناطق آزاد هم باید موقتی باشد.

 

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور گفت: دولت باید با فرارهای مالیاتی مقابله کند. در قانون بودجه سال ۹۸ ابزارهای قانونی زیادی را برای این موضوع پیش‌بینی کردیم. الزامی شدن پایانه‌های فروشگاهی برای پزشکان، نظارت و ساماندهی تراکنش‌های بانکی افراد حقوقی و حقیقی ازجمله آن‌ها است.

 

وی ادامه داد: ابزارهای قانونی زیادی وجود دارد. اگر دولت اراده کند، جلوی بسیاری از فرارهای مالیاتی را می‌گیرد.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی کسری بودجه کشور را تامین می‌کند، گفت: مقابله با فرارهای مالیاتی منابع مالی زیادی را نصیب دولت می‌کند. در شرایط فعلی که کشور با کسری بودجه روبه‌رو است، مالیات می‌تواند کمک حال دولت باشد.

 

نماینده مردم اردبیل با اشاره به طرح برخی معافیتهای مالیاتی هنرمندان و یا مناطق آزاد اظهار داشت: معافیت مالیاتی هنرمندان منطقی نیست. معافیت‌ها معمولا برای حمایت از تولید و اقشار کم درآمدها پیش‌بینی می‌شوند. معافیت‌ها نباید به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شوند. معافیت مالیاتی مناطق آزاد هم باید موقتی باشد.

 

بدری در پایان خاطر نشان کرد: طرح مالیات بر عایدی سرمایه، طرح خوبی است. در این حوزه قرار بود دولت لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که هنوز نداده است. این نوع مالیات باید در تمام بازارهای از جمله مسکن، زمین، ارز، خودرو اعمال شود تا با سوداگری‌های این بخش مقابله کند. مالیات برعایدی سرمایه تهدیدی برای ثروت‌های غیر مولد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید