خودروهای برقی و خودران فولکس واگن راهی قطر می‌شوند

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵
    کد خبر :661550

به‌دنبال توافق گروه خودروسازی فولکس‌واگن با دولت قطر، ناوگان برقی و خودران ID. Buzz تا سال ۲۰۲۲ در خیابان‌های دوحه برای حمل مسافر استفاده می‌شوند.

 

فولکس‌واگن دو سال پیش جزئیاتی از قابلیت‌های خودران مدل الکتریکی ID. Buzz را بیان کرد. به‌نظر می‌رسد دوحه، پایتخت قطر، جزو اولین مکان‌هایی خواهد بود که خودرو الکتریکی فولکس‌واگن استفاده خواهد شد. خودروساز بزرگ آلمانی برای استقرار سرویس شاتل برقی خودران در این شهر با مقام‌های محلی به‌توافق رسیده است که در آن محصولات خودران اسکانیا نیز حضور دارند.

 

 

طرح ابتکاری فولکس‌واگن که Project Qatar Mobility نام دارد، شامل ناوگانی متشکل از ۳۵ دستگاه خودرو الکتریکی و خودران ID. Buzz با ظرفیت کابین چهار سرنشین است. این در حالی است که ۱۰ مدل خودران اسکانیا هرکدام با ظرفیت ۱۰ مسافر، در این پروژه استفاده خواهند شد.

 

فولکس‌واگن با سازمان سرمایه‌گذاری قطر برای راه‌اندازی زیرساخت‌های خدمات خودران همکاری خواهد کرد که با شبکه‌ی حمل‌ونقل عمومی موجود شهر یکپارچه شده است.

 

مسئولان فولکس‌واگن می‌گویند این ناوگان به سیستم خودران سطح ۴ مجهز خواهند بود. در این مرحله، خودرو کاملا می‌تواند به رانندگی بدون کمک انسان کمک کند. اگر خودرو خودران با شرایطی رو‌به‌رو شود که نتواند به‌خوبی عمل کند، خواستار کمک انسان خواهد شد و اگر کمکِ راننده نرسد، خودرو متوقف می‌شود و پارک می‌کند.

 

طبق گفته‌های مسئولان فولکس‌واگن، آزمایش خودروهای خودران در جاده‌های ازپیش مشخص‌شده از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد و آزمایش‌های شرایط واقعی نیز از اوایل سال ۲۰۲۱ شروع می‌شود. گفتنی است پروژه‌ی حمل‌ونقل قطر تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌طور کامل در پایتخت این کشور اجرایی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید