مالکان خودرو وانت برقی فورد و جنرال موتورز را بر تسلا سایبرتراک ترجیح می‌دهند

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۱
    کد خبر :661538

طبق نظرسنجی جدید وب‌سایت اتولیست، ۶۳ درصد از مالکان آمریکایی خودرو ترجیح می‌دهند به‌جای تسلا سایبرتراک، وانت‌های جنرال موتورز و فورد را بخرند.

 

 

وانت برقی تسلا سایبرتراک (Cybertruck) یکی از موردانتظارترین محصولات این شرکت است؛ اما طبق تحقیقات جدید، رانندگان آمریکایی هنوز سایر مدل‌های وانت برقی را ترجیح می‌دهند. وب‌سایت اتولیست (Autolist) اخیرا نظرسنجی جدیدی درباره‌ی وانت‌های برقی منتشر کرد. در این نظرسنجی که با حضور حدود ۱،۱۰۰ خریدار خودرو از اواخر نوامبر و اوایل دسامبر انجام شده است، ۶۳ درصد آنان وانت‌های برقی جنرال موتورز و فورد F-150 برقی را بر تسلا سایبرتراک ترجیح می‌دهند. گفتنی است این دو خودرو هنوز رونمایی نشده‌اند.

 

حدود ۳۵ درصد از افرادی که صاحب وانت هستند، وانت برقی جنرال موتورز را ترجیح می‌دهند؛ درحالی‌که ۲۸ درصد فورد F-150 برقی و ۲۳ درصد ریوین R1T و ۱۴ درصد تسلا سایبرتراک را می‌پسندند. افزون‌براین، ۲۵/۸ درصد از خریداران خودرو که هرگز مالک وانت نبوده‌اند، تسلا سایبرتراک را برای خرید ترجیح می‌دهند؛ اما ۲۴/۸ درصد این افراد به خرید ریوین R1T و ۲۴/۷ درصد به خرید فورد F-150 برقی یا وانت برقی جنرال موتورز تمایل نشان می‌دهند. مسئولان اتولیست همچنین دریافتند شرکت‌کنندگان این نظرسنجی با محدوده‌ی سنی بین ۱۸ تا ۲۸ سال بیشتر از سایرین خواستار سایبرتراک تسلا هستند؛ درحالی‌که خریداران محدوده‌ی سنی ۴۶ تا ۵۵ سال به‌ترتیب وانت‌های برقی ریوین و جنرال موتورز و فورد را ترجیح می‌دهند.

 

چنین نتایجی برای تسلا هم خوب است و هم بد. درحالی‌که هر خودروسازی از شور و شوق خریداران جوان استقبال می‌کند، معمولا مصرف‌کنندگان مسن‌تر و با توانایی مالی بیشتر هستند که تعداد بیشتری از این خودروهای گران‌قیمت را می‌خرند.

 

قیمت تسلا سایبرتراک از ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود و در مدل‌های پیشرفته‌تر به ۶۹،۹۰۰ دلار می‌رسد. چنین قیمتی برای نسل جوان مناسب نیست که این خودرو را به دیگر خودروها ترجیح می‌دهند.

 

از بین افرادی که تسلا را انتخاب کردند، ۵۰ درصد گفتند دلیلشان عملکرد موردانتظار این خودرو بوده است. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ماه گذشته این خودرو الکتریکی را رونمایی کرد. اگرچه همگان واکنش مثبتی هنگام رونمایی به این وانت بهره‌مند از سبک طراحی آینده‌نگرانه نشان ندادند، مشخصات فنی و عملکردی آن برای وانت برقی کاملا چشمگیر و برجسته به‌نظر می‌رسد. تسلا سایبرتراک ظرفیت حمل حداکثر ۶ نفر را دارد و از کمپرسور هوای داخلی، ظرفیت یدک‌کشی تا ۶،۳۵۰ کیلوگرم، ظرفیت پیمایش بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر بسته به نوع مدل انتخابی و فناوری رانندگی نیمه‌خودران بهره می‌برد.

 

شرکت‌کنندگان این نظرسنجی از ایستگاه‌های سوپرشارژ تسلا و سیستم رانندگی اتوپایلوت به‌عنوان مهم‌ترین دلایل انتخاب تسلا سایبرتراک درمقایسه‌با سایر مدل‌ها نام بردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید