خرید تضمینی کالاهای نوآورانه را در دستور کار قرار داده‌ایم

    کد خبر :661292

وزیر نفت گفت: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق نوآوری ری با سرمایه اولیه 100 میلیارد تومان را تاسیس کردیم. همچنین درنظر داریم تا سیاست خرید تضمینی کالاهای نوآورانه را در دستور کار قرار دهیم.

 

 بیژن زنگنه وزیر نفت در افتتاح نخستین رویداد نوآوری و فناوری وزارت نفت گفت: در سال ۷۶ به معنای واقعی هیچ دانشگاهی در بحث مسائل بالادستی نفت دانشجو تربیت نمیکرد و حتی دانشگاه صنعت نفت نیز در بخش‌های مهم صنعت نفت دانشجو نداشت. اما الان در این حوزه وضعیت خوبی داریم و در دور جدید تلاش کردیم دانشجویان و اساتید را وارد بحث پژوهش کنیم تا بتوانیم مسائل و چالش‌های صنعت نفت را حل کنیم.

 

وی ادامه داد: در این راستا ۲۶ طرح پژوهش مهم تعریف شده است که شامل ۹ قرارداد در حوزه بالادست نفت برای افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی، ۵ قرارداد برای اکتشاف و ۱۲ قرارداد برای ایجاد انستیتوهای پایین دستی نفت با دانشگاه‌ها منعقد شده است که فاز اول این قراردادها تمام شده و فاز دوم در حال پیگیری است. فاز اول با صرف مبلغ ۹۷ میلیارد تومان و ۱۴ میلیون دلار توسط وزارت نفت انجام شد.

 

به گزارش فارس،زنگنه اظهار داشت: همچنین یکی از ایده‌های ما این است تا از استارتاپ‌ها حمایت کنیم و این اولین باری‌ است که یک دستگاه اجرایی مانند وزارت نفت با این حجم سرمایه‌گذاری عظیم و تقاضای تجهیزات پیشرفته وارد این حوزه شده است. برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان ما در نظر داریم تا یک اکوسیستم ایجاد کنیم تا این شرکت‌ها در یک محل خاص مستقر شوند. دراین راستا ما 25 هکتار زمین و تجهیزات را در کنار پالایشگاه تهران در منطقه ری به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم.

 

وزیر نفت ادامه داد: همچنین یکی دیگر از مزیت‌هایی که برای این شرکت‌ها ایجاد کردیم تاسیس صندوق نوآوری ری است که سرمایه‌ی اولیه آن 100 میلیارد تومان است که منابع آن در جهت حمایت از استارتاپ‌ها مصرف خواهد شد. همچنین ما درنظر داریم تا سیاست خرید تضمینی کالاهای نوآورانه را در دستور کار قرار دهیم. یعنی هر فردی که کالای موردنیاز ما را طبق استانداردهای انجمن نفت بسازد ما به او تضمین خرید میدهیم و برای پشتیبانی بیشتر ما هرگونه خرید خارجی آن کالا را ممنوع میکنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید