از بین بردن جنگل ها باعث وقوع بحران ابتدای امسال شد

    کد خبر :661264
از بین بردن جنگل ها باعث وقوع بحران ابتدای امسال شد

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وقوع سیل در سه استان در ابتدای امسال گفت: وقتی جنگل های مان را بی رویه از بین برده ایم نتیجه اش وقوع چنین بحرانی می‌شود.

محمد جواد حق شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در مراسم اهدای ماشین آلات خدمات شهری به شهر های سیل زده استان خوزستان لرستان و گلستان گفت: نباید یادمان برود که بخش های عظیمی از کشورمان در نوروز امسال درگیر بحرانی بزرگ شد.

 

حق شناس ادامه داد: سیلی که بنا در برخی از استان‌ها نمونه ای در صد سال اخیر نداشت و چنین بارش‌هایی دیده نشده بود.

 

وی افزود: یادمان باید باشد که اگر ما نتوانیم از نعمت بزرگ خداوند که همانا آب است درست و دقیق و با برنامه ریزی مناسب استفاده کنیم نتیجه اش سیل و بحران و بلا می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت ناصحیح ما باعث شد تا به جای آنکه در کنار آب از آن استفاده کنیم و شاد باشیم مجبور شدیم زانوی غم بغل بگیریم و این چیزی نبود جز نتیجه عملکرد خودمان.

 

حق شناس تصریح کرد: وقتی بلای بزرگی سر جنگل های مان آوردیم و از موهبت الهی به نام جنگل استفاده نکردیم و بی رویه آنها را از بین بردیم نتیجه اش می شود همین سیلی که در فروردین امسال تجربه کردیم.

 

وی ادامه داد: وقتی خوب و دقیق عمل نکردیم و وقتی آینده نگری خوبی نداشتیم نتیجه اش این شد که در لرستان و پلدختر که رودهای خروشان داریم منجر به ماتم و اندوه شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اما این اتفاق بخش زیبایی هم داشت و مردم ایران در این اتفاق مردانه مثل همیشه پای کار ایستادند و به بهانه اینکه این سیل مربوط به منطقه خودشان نبوده است آن را رها نکردند.

 

حق شناس افزود: مدیریت شهری تهران با دریافت اولین خبرها از بارش در استان گلستان اقدام به ارسال نیرو و تجهیزات به منطقه کرد و تلاش کرد تا بتواند گامی بزرگ برای حل بحران بردارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در همان مقطع بعد از گلستان به لرستان و خوزستان رفتیم و بیش از ۲۵۰ نفر از نیروهای مدیریت شهری در این استانها مستقر شدند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از وقوع سیل لایحه ای از سوی شهرداری تهران به شورای شهر تهران آمد تا بتوان در چنین مواقعی کمک ده میلیارد تومانی کرد که خوشبختانه این لایحه تصویب شد.

 

به گزارش  فارس، حق شناس تصریح کرد: بخشی از بودجه تصویب شده در آن لایحه در قالب خرید ۲۰ خودرو و ماشین آلات خدمات شهری شد تا تقدیم به شهرهای سیل زده شود

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید