لایتایزر: صادرات آمریکا به چین ظرف ۲ سال ۲ برابر می‌شود

    کد خبر :661215

نماینده تجاری آمریکا در مذاکره با چین گفت که توافق تجاری فاز یک بین چین و آمریکا که در روز جمعه اعلام شد، کاملا قطعی شده است و ظرف ۲ سال آینده صادرات آمریکا به چین را ۲ برابر خواهد کرد.

 

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، نماینده تجاری آمریکا در مذاکره با چین، رابرت لایتایزر، گفت که توافق تجاری فاز یک بین چین و آمریکا که در روز جمعه اعلام شد، کاملا قطعی شده است و ظرف ۲ سال آینده صادرات آمریکا به چین را ۲ برابر خواهد کرد.

 

طی این توافق قرار است چین میلیاردها دلار محصولات کشاورزی آمریکایی را خریداری کند، در حالی که ترامپ هم قبول کرده است دور جدید تعرفه‌ها که قرار بود از یکشنبه اجرایی شوند را لغو کند. قرار است دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان این توافق را در هفته اول ژانویه امضا کنند.

 

لایتایزر گفت: یک دوره تغییر و تحول خواهیم داشت تا اصلاحات انجام شود اما این توافق کاملا قطعی شده است.

 

به گزارش مهر،او گفت: ما لیستی از محصولات قابل صادرات به چین داریم که شامل بخش‌های تولید، کشاورزی، خدمات، انرژی و مانند آن می‌باشد. صادرات کل هر کدام از این بخش‌ها مشخص خواهد شد اما در کل حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. این را در ذهن خود نگاه دارید که ظرف ۲ سال اگر این توافق پابرجا باشد، ما صادرات خود به چین را حدود ۲ برابر خواهیم کرد. دو برابر!

 

او ادامه داد: اما سرنوشت نهایی این توافق به تصمیم‌گیرندگان چینی بستگی دارد؛ اگر محافظه‌کاران در این مورد تصمیم‌گیری کنند ما به یک نتیجه خاهیم رسید و اگر اصلاح‌طلبان در مورد آن تصمیم‌گیری کنند، که ما امیدواریم این گونه باشد، ما به نتیجه متفاوتی دست خواهیم یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید