رئیس‌جمهور دستگاههای دولتی را مکلف به ارایه نیازهای وارداتی کند

    کد خبر :661209

عضو هیات‌ رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های تقاضامحور فرصتی برای مقابله با تحریم هستند، گفت: رئیس‌جمهور باید دستگاههای دولتی را مکلف به ارایه نیازهای وارداتی کند.

 

اکبر رنجبرزاده، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر درباره اهمیت حمایت از ساخت و تولید ایرانی گفت: حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی، از مهم‌ترین پیش‌نیازهای رونق و گشایش‌های اقتصادی بوده و تولید ملی کلید حل مشکلاتی نظیر بیکاری، فقر و تورم است.

 

وی ادامه داد: اهمیت حمایت از تولید ملی به قدری است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بارها بر آن تأکید و از مسئولین درخواست جلوگیری از واردات بی‌رویه را داشته‌اند؛ به نحوی که ایشان به تازگی از مسئولین درخواست کردند نیازهای وارداتی خود را ارائه کنند تا تولیدکننده‌های داخلی آنها را تامین کنند.

 

رنجبرزاده درباره اهمیت عرضه نیازهای وارداتی دستگاه‌های دولتی گفت: شرایطی باید فراهم شود تا دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی به صورت مستمر نیازهای فناورانه خود را که پیش‌تر از مسیر واردات تأمین می‌کردند را به نمایش گذارند؛ ضمن اینکه برای تحقق هدف مذکور، برگزاری نمایشگاه‌های تقاضامحور ابتکار خوبی است.

 

وی ادامه داد: در نمایشگاه‌های تقاضامحور، دیگر جامعه دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان محصولات خود را عرضه نخواهند کرد؛ بلکه این دولت است که نیازهای خود را عرضه و برای آن مشتری پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ظرفیت‌های بالقوه پژوهشی را بالفعل می‌کند.

 

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه‌های تقاضامحور نیاز اساسی برای کشور هستند، گفت: از رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما درخواست می‌شود تا ابعاد موضوع را به صورت دقیق برای مردم شرح دهند.

 

وی بر ضرورت استقبال دستگاه‌های دولتی از نمایشگاه‌های تقاضامحور تأکید کرد و ادامه داد: به اعتقاد بنده، رئیس‌جمهور باید حضور در نمایشگاه‌های تقاضامحور و ارائه نیازها را باید به تمام دستگاه‌های دولتی بخشنامه کند تا دستگاه‌ها موظف به این کار شوند.

 

نماینده مردم همدان همچنین با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های تقاضامحور فرصتی برای مقابله با تحریم هستند، گفت: نباید احساس کنیم در کوچه بن‌بست قرار گرفتیم و راه دیگری وجود ندارد؛ به نحوی که استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به تولیدکننده‌های ایرانی مسیری برای پیشرفت و مقابله با تحریم است. در صورت ارائه نیاز از سوی دستگاه‌های دولتی، دیگر نیاز فناورانه‌ای وجود نخواهد داشت که برای آن به خارج از کشور مراجعه کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید