تجمع مالباختگان«رویش نواندیشان»مقابل مرکز همکاری‌های ریاست جمهوری

    کد خبر :661204

علی رغم وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر مقابله با موسسات مالی و اعتباری در تازه ترین تخلف پای مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به یک تخلف ده ها میلیاردی با صدها مالباخته باز شده است.

 

به گفته مالباختگان یک موسسه اعتباری، یکی از کارمندان مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با مشارکت همکارانش در طول سال های اخیر اقدام به جذب ۴۰۰ میلیارد ریال سپرده از صدها نفر کرده و اکنون ماه هاست که قادر به پرداخت پول مالباختگان نیست.

 

یکی از مالباختگان این موسسه با بیان اینکه مالباختگان قصد دارند طی هفته جاری مقابل ساختمان مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تجمع کنند، گفت: م.د که از کارمندان مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به شمار می رود در قالب شرکت تعاونی پرواربندی گوسفند و توزیع گوشت «رویش نواندیشان» اقدام به عقد قراردادهای پیش فروش گوشت، فروش اقساطی و سهام پروژه و … کرده و از اواخر سال ۹۷ قادر به انجام تعهدات خود نیست.

 

به گزارش مهر،وی افزود: پای برخی از چهره های مطرح سیاسی کشور (از نماینده مجلس تا چهره‌های رسانه‌ای و…) نیز به عنوان سرمایه گذار یا سهام دار در این پرونده به میان آمده است.

 

این مالباخته ادامه داد: م.د به واسطه ارتباطات دولتی خود پای صندوق توسعه همکاری های بین المللی فناورانه ایرانیان و صندوق توسعه فناوری ایرانیان را نیز به این پرونده باز کرده است. صندوق ها با صدور ضمانت نامه به فرایند جذب سپرده اعتبار حاکمیتی بخشیده اند چرا که مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز جز سهامداران صندوق ها به شمار می رود.

 

به گفته وی، مالباختگان قصد دارند برای رسیدن به حقوق قانونی خود، این هفته مقابل مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تجمع اعتراض آمیز برگزار کنند.

 

شعبه ۱۳ کیفری دادسرای جرائم اقتصادی تهران به اتهام جذب غیرقانونی سپرده برای م.د تشکیل پرونده داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید