دستکاری باکتری ها برای تزریق دارو به جای سم

    کد خبر :661096

بسیاری از باکتری ها مجهز به سرنگ های کوچکی هستند که از آنها برای تزریق سم به درون سلول های بدن انسان استفاده می کنند. حال محققان با دستکاری باکتری ها از این روش برای تزریق دارو استفاده کرده اند.

 

به نقل از نیواطلس، پژوهشگران آلمانی راهی برای دستکاری باکتری های موذی یافته اند تا سم تزریق شده توسط آنها به بدن را تخلیه کرده و به جای این سم از مواد شیمیایی مفید مانند داروها استفاده کنند.

 

بسیاری از باکتری ها برای انتقال بیماری از مکانیسمی مانند سرنگ های باریک استفاده می کنند و از این طریق مجرایی برای نفوذ به درون سلول های بدن انسان می گشایند. پروتئین های سمی از این طریق به مرکز سلول های بدن می رسند و معمولا می توانند در عرض چند دقیقه یک سلول را از بین ببرند.

 

به گزارش فارس،فرایند یادشده از طریق سرما دادن باکتری ها و سپس بررسی آنها از طریق میکروسکوپ های الکترونیکی قدرتمند و در نهایت تخلیه سم ذخیره شده در سرنگ های آنها صورت می گیرد.

 

البته فعلا این فرایند بر روی هر باکتری مرگباری قابل اعمال نیست ولی محققان امیدوارند بتوانند از این روش نوین برای مقابله با سلول های سرطانی، بدون آسیب زدن به سلول های سالم بهره بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید