با پیگیری شهرداری منطقه 11 و دستور شهردار تهران:

عقب نشینی جداره‌های تاریخی خیابان‌های ولی عصر، وحدت اسلامی و شوش منتفی شد

    کد خبر :660927
عقب نشینی جداره‌های تاریخی خیابان‌های ولی عصر، وحدت اسلامی و شوش منتفی شد

شهردار منطقه 11 تهران از حذف طرح عقب نشینی جداره های تاریخی خیابان ولی عصر (عج) ، وحدت اسلامی و شوش در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

 

نصراله آبادیان با اشاره به مصوبه کمیسیون ماده 5 که پس از پیگیری بسیار در 5 سال گذشته توسط معاونت شهرسازی و معماری انجام شد؛ از دستور شهردار تهران مبنی بر منتفی شدن عقب نشینی جداره تاریخی خیابان‌های ولی عصر (عج)، شوش و وحدت اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به قرار گرفتن 4 کیلومتر از حصار ناصری در منطقه 11 با هدف حفظ و صیانت از جداره های با ارزش معماری و ارزش های کالبدی و فرهنگی منطقه انجام شده است.

 

وی با اشاره به این که طرح عقب نشینی محور خیابان ولی عصر (عج) مصوبه طرح تفصیلی سال 1350 بوده است، افزود: خیابان ولی عصر (عج) که طولانی ترین خیابان تهران است بسیاری از ابنیه ارزشمند تاریخی و نیز درختان چنار با عمر بالای 80 سال را در خود جای داده است که میراث فرهنگی و معنوی پایتخت به شمار می آیند.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11، آبادیان تاکید کرد: در این مصوبه مقرر شد حفظ جداره های تاریخی محور خیابان ولی عصر (عج) از میدان راه آهن تا چهارراه ولی عصر ، محور خیابان وحدت اسلامی حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان شوش و محور خیابان شوش به عنوان محور کار و فعالیت حفظ شوند و اجرای طرح عقب نشینی در آن ها منتفی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید