مراقب مراکز غیرمجاز تبدیل سوخت باشید

    کد خبر :660918

معاون مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هشدار داد: با توجه به این‌که از سال آینده به خودروهایی که در مراکز غیرقانونی تبدیل سوخت سی‌ان‌جی انجام داده‌اند، گاز تعلق نمی‌گیرد، همچنین به‌دلیل رعایت مسائل ایمنی، لازم است تا مردم به این مراکز مراجعه نکنند.

 

حمید قاسمی ده‌چشمه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تقاضای ما از مردم این است که به مراکز غیر مجاز تبدیل مراجعه نکنند، اظهار کرد: به تازگی دولت مصوبه‌ای را مبنی بر گازسوز کردن خودروها به طور رایگان در نظر گرفته که تنها لازم است مردم حوصله به خرج دهند تا کارها به صورت ایمنی و اصولی انجام شود.

 

وی تصریح کرد: اگر شخصی در مراکز غیرقانونی این تبدیل را انجام دهد، علاوه بر ریسک جانی که به دنبال خواهد داشت، سال آینده نیز که جایگاه‌ها هوشمند می‌شوند، دوربین جایگاه‌ها این خودروها را تشخیص نمی‌دهد و با توجه به این‌که این خودروها در لیست خودروهای استاندارد قرار ندارند، در نتیجه به آن‌ها سوخت داده نمی‌شود.

 

او با تاکید به این مساله که این موضوع خواست خود مردم است چراکه اگر اتفاقی برای یک خودرو در هنگام سوخت گیری بیفتد، خودروهای اطراف را نیز متحمل خسارت می‌کند، اظهار کرد: خواهش من این است که متقاضیان در سایت irngv.ir ثبت نام کنند و منتظر انجام سیر مراحل شوند چراکه ما همه خودروها را تبدیل خواهیم کرد و اکنون نیز با کارخانه‌های مخزن ساز قرارداد منعقد کرده‌ایم.

 

وی با بیان این‌که به مرور زمان و با اولویت مصارف و توانمندی‌های که در صنعت وجود دارد و زیر نظر سازمان استاندارد، یک کار استاندارد با مخازن استاندارد انجام خواهیم داد، افزود: علت این که تاکنون کار را آغاز نکردیم این است که قصد داریم ابتدا اولویت‌ها را مشخص کنیم و بعد از آن کاری انجام دهیم که آسیبی به کسی وارد نشود.

 

او تصریح کرد: این فرصت بسیار خوب برای مردم است چراکه ۱۰۰ درصد خودروهای عمومی، بار و مسافری را تحت پوشش قرار می‌دهد اما باید توجه کرد که تاکنون هیچ مرکزی از سوی ما اعلام نشده است. با این وجود لیست مراکز روی سایت وجود دارد اما این که ما به کسی آدرس بدهیم تاکنون اتفاق نیفتاده و اکنون منتظر استاندارد هستیم تا نیروهای آن‌ها مستقر شوند.

 

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: جایگاه‌هایی که لیست آن‌ها در سایت وجود دارد، در صورتی که گواهی سلامت صادر کنند، مشکلی ندارند به گونه‌ای که متقاضیان باید یک کد رهگیری تحویل بگیرند که آن کد در سامانه درج می‌شود و بعدا در پلاک خوان‌ها مورد قبول قرار می‌گیرد، علاوه بر این به مراکزی که مراجعه می‌کند، باید حتما ناظر سازمان استاندارد حضور داشته باشد.

 

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید