دولت روحانی به دنبال تنفس مصنوعی قبل از انتخابات مجلس/ حضور هم‌زمان ظریف و منوچین در دوحه چه معنایی دارد؟

    کد خبر :660683

گروه سیاسی بازتاب: سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس در صفحه توییترش از اقدامات مقطعی دولتمردان در راستای گشایش‌های قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهد. او معتقد است سفر رئیس‌جمهور به ژاپن جهت تنفس مصنوعی به جریان غرب‌گرا قطع مقطعی تحریم است. موسوی می‌نویسد:

 

«گویا قرار است پس از سفر رئیس‌جمهور به توکیو، گشایش‌هایی مقطعی از سوی ژاپن و سوئیس در تحریم‌ها ایجاد تا در آستانه انتخابات مجلس یک تنفس مصنوعی به جریان غرب‌گرا داده شود.

قطعاً مردم دیگر فریب آرام‌بخش‌های موقت را نمی‌خورند اما دولتمردان هم خوب است منافع ملی را قربانی این بازی‌ها نکنند.»

 

 

هم‌زمان ظریف و منوچین در دوحه

حمید رسایی، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ساعاتی قبل از حضور هم‌زمان ظریف و منوچین در دوحه خبر داد و نوشت: پس از حضور هم‌زمان ظریف و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در زوریخ به بهانه استقبال از دانشمند ایرانی آزادشده از بند رژیم آمریکا، این بار جواد ظریف و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در دوحه قطر رودرروی یکدیگر قرار گرفتند.

 

ظریف و تعدادی از اعضای همیشگی تیم وی در وزارت خارجه روز گذشته به بهانه شرکت در یک همایش در دوحه عازم قطر شد.

 

منوچین طی سخنانی در این همایش اعلام کرد، اگر ایران تمام شرایط آمریکا را بپذیرد، تحریم‌های وضع‌شده علیه جمهوری اسلامی، برداشته خواهد شد.

 

ظریف آبان ماه گذشته به بهانه شرکت در نشست منطقه‌ای اجلاس امنیتی مونیخ به دوحه سفرکرده بود.

 

 

معلوم نیست چرا وزیر امور خارجه و تیم ثابت همراه وی باید در تمام اجلاس‌ها که بعضاً فرعی است، در سراسر جهان شرکت کند.

 

این سطح از حضور علیرغم تفکیک وظایف در وزارت امور خارجه و وجود معاونین، مدیران کل و دستیاران متعدد وزیر در موضوعات مختلف، امری عادی نیست.

 

آیا دولت روحانی به دنبال تنفس مصنوعی قبل از انتخابات مجلس و فریب مردم جهت گرفتن رأی از آن‌ها و تشکیل مجلس مدنظر خودش است؟

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. عباسی گفت:

    اگر آقای روحانی بتواند هر چند مقطعی برخی از مشکلات کشور را حل کند چرا عده ای با ان مخالفن؟ یعنی چون انتخابات نزدیکه باید همه مسئولان بنشینن خونشون تا کسی فکر نکنه اینها هدف انتخاباتی دارن؟!

  2. ایرانی گفت:

    آخه عده ای نمی خوان هیچ مشکلی از مشکلات جامعه حل شود تا یه وقت از مخالفانشان تعریف نشه که اینها هم کاری بلدن

دیدگاهتان را بنویسید