دستگیری دایی و خواهرزاده و مالخران آنها

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
    کد خبر :660615
دستگیری دایی و خواهرزاده و مالخران آنها

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی از دستگیری دایی و خواهر زاده‌ای با 300 فقره سرقت، خبر داد که اموال سرقتی را به 2 مالخر برای تامین هزینه مواد مخدر می فروختند.

 

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی گفت: 19 آبان ماه امسال فردی به کلانتری 113 بازار مراجعه و اعلام کرد، خودروی سواری پژو خود را در کنار خیابان پارک کرده؛ اما پس از مراجعه متوجه شده که در خودرو باز است و از داخل آن ساک، لباس، چمدان و دستگاه جی پی اس و پاور بانک به سرقت رفته است.

 

وی عنوان کرد: با ثبت شکایت اولیه در کلانتری، پرونده برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع و در اختیار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در گام نخست تحقیقات میدانی دریافتند، راننده و سرنشین یک دستگاه خودروی سواری پراید هاچ بک سفید رنگ اموال مال باخته را سرقت کرده و در پایش‌های اطلاعاتی مالک خودرو شناسایی و با دستور قضائی به پلیس آگاهی دعوت شد.

 

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه مالک خودرو مدعی بود که خودرو در اختیار فرزندش قرار دارد، افزود: در بررسی سوابق فرزند مالک خودرو مشخص شد، وی سابقه دار بوده و مدت چند ماهی بوده که از زندان آزاد شده است.

 

میرزکی با اشاره به اینکه دومین مظنون پرونده با دستور قضائی دستگیر و به اداره بیستم انتقال یافت، اضافه کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود در ادامه تحقیقات پلیسی اعتراف کرده بعد از آزادی از زندان برای تامین هزینه مواد به همراه دایی خود تصمیم به سرقت لوازم خودرو گرفته است.

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان با اعتراف متهم به منزل دایی وی مراجعه و در یک عملیات پلیسی، سومین مظنون پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

 

معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی گفت: متهم پرونده نیز به سرقت لوازم خودرو به همراه خواهر زاده اعتراف و در بازجویی انجام شده، اظهار داشته وظیفه سرقت از خودروهای ایرانی با خواهر زاده بوده و خودروهای خارجی را وی سرقت می کرده که بیشتر سرقت ها را در مناطق شمال، غرب و مرکز تهران انجام و اموال سرقتی را به 2 مالخر معتاد فروخته اند.

 

میرزکی خاطرنشان کرد: با اقرار متهمان به فروش اموال سرقتی دستگیری مالخران در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم قرار گرفت و هر 2 مالخر نیز در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

 

به گزارش ایسنا، معاون مبارزه با سرقت وسایل نقلیه پلیس آگاهی با بیان اینکه متهمان به 300 فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده و تاکنون 100 تن از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: ارزش اموال سرقتی توسط کارشناسان بالغ بر 5 میلیارد ریال برآورد شده و متهمان با دستور بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 12 تهران برای کشف سایر جزئیات پرونده در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار دارند.

 

بر اساس گزارش سایت پلیس، وی در پایان با تاکید بر اینکه از قرار دادن وسایل با ارزش و قیمتی در داخل خودرو دوری کنید از شهروندان خواست برای پیشگیری از وقوع سرقت، خودرو خود را مجهز به تجهیزات ایمنی کنید و برای پارک خودرو از پارکینگ عمومی استفاده کنید و در صورت عدم دسترسی به پارکینگ، حتماً تجهیزات ایمنی خودرو را فعال و نصب کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید