میسیلدیم: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی با آداب اسلامی است

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸
    کد خبر :660556

مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه گفت: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی است که با آداب اسلامی همراه است.

پنجمین دوره آموزش مربیگری درجه C ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی طی روزهای 16 تا 21 آذرماه در آکادمی فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، هندوستان، عراق، پاکستان، ترکیه، روسیه و بلاروس برگزار شد.

 

حسن باش میسیلدیم، مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه در این خصوص اظهار داشت: خوشحالم در ایران حضور دارم، این رشته، رشته جوانی در ترکیه است و تازه دارد جای خودش را در کشور ما باز می‌کند. فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای فرهنگی غنی است و تلاش می‌کنیم این فرهنگ را در ترکیه هم ترویج دهیم تا مردم ترکیه نیز با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی آشنا شوند.

 

به گزارش فارس، وی ادامه داد: فکر می‌کنم ورزش زورخانه‌ای تنها رشته ورزشی باشد که با آداب اسلامی همراه است؛ با توجه به اینکه ترکیه نیز کشوری مسلمان و با فرهنگ و آداب اسلامی است و جمعیت زیادی از مسلمانان را در خود جای داده است می‌تواند خاستگاه خوبی برای ترویج این رشته اصیل و فرهنگی باشد.

 

مربی و ورزشکار رشته زورخانه‌ای از ترکیه گفت: ترکیه از نظر فرهنگی نیز قرابت نزدیکی با ایران دارد که این موضوع می‌تواند کمک بیشتری به رشد سریع این رشته در کشور ما داشته باشد. تلاش می‌کنیم با کمک‌ها و حمایت‌های ایران و فدراسیون بین‌المللی این رشته را در ترکیه نیز گسترش و توسعه دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید