آمادگی شرکت‌های ایرانی برای ساخت جکت‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی

    کد خبر :66053

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای ساخت جکت‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد.

رضا خیامیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ساخت جکت‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی اظهار کرد: سازندهای داخلی برای ساخت جکت‌های فاز ۱۱ پارس جنوبی فعال شده‌اند تا ۵۰ درصد از این جکت‌ها در داخل کشور ساخته شوند.

وی با اشاره به امضای قرارداد بین شرکت ملی نفت با شرکت توتال گفت: بر اساس این قرارداد ۵۰ درصد از تجهیزات باید توسط سازندگان ایرانی ساخته شود. بر این اساس شرکت‌ها و سازندگان ایرانی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کردند. در این راستا قرار است یک کنسرسیوم تشکیل شود که انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت نیز در این زمینه مشغول به کار است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه اعضای کنسرسیوم مذکور متشکل از شرکت‌ها و سازندگان ایرانی است، افزود: این کنسرسیوم ۵۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را تامین خواهد کرد.

خیامیان ادامه داد: البته قرارداد ساخت این تجهیزات باید بین شرکت‌ها و سازندگان ایرانی و شرکت توتال امضا شود. شرکت‌های ایرانی در حال آماده کردن خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت از سازندگان ایرانی برای ساخت تجهیزات و جکت‌های فاز ۱۱ حمایت می‌کند، گفت: برای این موضوع هم وزارت نفت با توتال وارد مذاکره می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید